2023: Minden méretben lesz Renault áruszállító

0

Úgy tűnik, hogy a francia márkánál pár hónapja megelégelték az elektromos Kangoo-ZOE páros babérjain való ücsörgést és a személyautós frontos teljes letámadást terveznek, a projekt pedig „Renaulution” néven fut majd a gyártónál. Luca de Meo, a Renault Groupe vezérigazgatója a következőket fűzte hozzá a témához:

„2025-re a Renault 14 új típust dob ​​piacra. 7 teljesen elektromos lesz, továbbá még 7 kisebb-nagyobb családi modellel érkezünk. Minden új autónk – tisztán vagy részben – elektromos hajtású lesz.”

Tervek tehát már vannak, ráadásul az újra gondolt Renault 4 és 5 is a meghirdetett átalakulást fogja segíteni!

A személyautós piac letámadása után pedig jöhet a kereskedelmi áruszállítás területe, ahol viszont már jelenleg is brillírozik a Renault. Itt azonban nem áll meg a történet, hiszen mostani sajtóközleményük szerint már 2023-tól el tudnak jutni oda, hogy az elektromos áruszállítás összes szegmensében tudjanak majd elektromos meghajtású modellt kínálni meglévő és leendő ügyfeleiknek.

A Renault Trucks a 16 tonnás kategóriában már tavaly tavasszal elmondta, hogy beindították elektromos teherautóik sorozatgyártását. A D és D Wide Z.E nevet viselő modellek Blainville-sur-Orne településen készülnek, abban a gyárban mely először 1956-ben nyitotta meg a kapuit. Az elektromos modellek gyártása érdekében több átalakítást is történt az üzemben. Egy 1800 négyzetméteres területen kizárólag az elektromos járművekkel kapcsolatos technikai feladatokkal foglalkoznak a szakemberek. A Trucks D Wide Z.E. egy 200 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal van felszerelve, ami 200 kilométeres valós hatótávot biztosít egyetlen feltöltéssel.

A paletta pedig mostantól még tovább bővül, egyrészt a hosszútávú szállítmányozást megcélozva, elektromos meghajtással. Már készülnek a tervek egy tisztán elektromos nyergesvontató kifejlesztésére a regionális és a régiók közötti közlekedés igényeinek kielégítésére 2023-tól. Ennek érdekében a Renault a hidrogén-alapú üzemanyagcellában is lát fantáziát. A célkitűzés az, hogy 2040-re minden Renault haszongépjármű fosszilis energiahordozók felhasználástól mentes legyen.

Visszatérve a regionális árumozgatásra, ide érkezne a leendő Renault Master Z.E. és a megújult Renault Kangoo. Előbbiről sajnos még szinte semmi konkrétum nem tudható, nem úgy a Kangoo esetében. Az újdonság 2022-től kapható majd, aminek teljesítménye 75 kW, míg akkupakkjának kapacitása 44 kWh, amiből a Renault szerint ECO módban akár 265 km hatótáv is kihozható, 55 kW teljesítmény mellett.

Az akár 22 kW-os AC fedélzeti töltő mellett a 75 kW-os DC villámtöltési képesség is elérhető lesz, ahogyan hosszúság tekintetében két méret is (540 és 750 kg terhelhetőséggel).

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!