Személy szerint örülök, hogy a Renault végre megrázta magát és egyre inkább gondolja komolyan azt, hogy szélesítenie kell az elektromos autóinak palettáját. Leginkább a tisztán elektromos meghajtásúak tekintetében. Pár hete volt arról először szó, hogy ezt első körben két legendás ikonjuk újragondolásával tennék meg a Renault döntéshozói, tehát a 4 és az 5 típus jelenne meg elektromosan újra gondolva.
Aztán pár nappal a fenti cikk után robbant a bomba a Renault-nál, így a Renaulution nevű célkitűzés keretein belül komoly invázióra számíthatunk:
„2025-re a Renault 14 új típust dob piacra. 7 teljesen elektromos lesz, továbbá még 7 kisebb-nagyobb családi modellel érkezünk. Minden új autónk – tisztán vagy részben – elektromos hajtású lesz.”
A bejelentéssel együtt a Renault bemutatta új elektromos prototípusát, amelynek neve Renault 5. és a klasszikus Renault R5 formavilágából táplálkozik.
Sajnos a bemutató alkalmával semmilyen további információt nem tudhattunk meg az autóról, ám az Autmotive News Europe magazin szerint már vannak tudható részletek. A cikk szerint a Renault egy teljesen új padlólemezzel készül az újjászülető Renault 5-höz, amit vélhetően majd további, a hasonló méretkategóriában játszó típushoz is fel tudnának használni. A platform a CMF-B EV nevet kapja és erre épülne az új Renault 5, a franciaországi Lille mellett található Douai-béli üzemben, már 2023-tól. Az új padlólemezre épül majd a Renault 4 is, ami vélhetően SUV vagy crossover jellegű karosszériában kelne új életre. Sőt, a franciák annyira bíznak az új padlólemez sikerességében, hogy a tervezett „Alpine villamosítást” is részben erre álmodják majd meg.
Az új padlólemez nem összekeverendő a már most is létező CMF-B platformmal, aminek neve a „Common Module Family” elnevezés rövidítéséből ered és a Renault-Nissan-Mitsubishi közösen fejlesztette ki még 2013-ban. Bár a B szegmens támogatása volt kifejlesztése idején a cél, most mégis többek között például a jelenlegi Renault Clio, Renault Captur, Nissan Juke és Nissan Note osztozik rajta.
A cikk kitér még arra a kérdésre is, hogy megszűnik-e majd a ZOE a Renault 5 megjelenésekor? A választ a Renault adta meg: „A válasz az, hogy nem, hiszen a ZOE a legjobban fogyó e-autó Európában”.