Akadozik az Audi elektromosautó-gyártása a kínai Csangcsunban

0

Az Audi új elektromosautó-gyára Csangcsunban nem hozza az elvárt ütemet: az év végéig mindössze 20 ezer autó legyártásával számolnak. A német prémiummárka nagyszabású kínai terveit a szoftverhibák, lassú gyártási folyamatok és technológiai nehézségek akadályozzák. A problémák között ismét előkerült a Cariad leányvállalat hibás szoftvere, amely már más modelleknél is komoly csúszást okozott.

Automatizálás van, hatékonyság alig

Q6L SUV és A6L szedán gyártása az Audi FAW NEV Company által üzemeltetett gyárban zajlik. Bár a csangcsuni üzem a nyitáskor a „kínai ipar legmagasabb automatizáltságú” gyáraként lett bemutatva, a gyártási tempó jelentősen elmarad a helyi versenytársaktól. A német Manager Magazin szerint a lassúság jelentős költségnövekedéssel is jár.

A hibás szoftver a Porsche-t is hátráltatta

A fő problémát a Cariad-féle E3 1.2-es szoftver okozza, amely nemcsak a Q6L és A6L modellek, hanem már a Porsche Macan bevezetését is akadályozta. Emellett gondok vannak az akkumulátorvezérléssel és az árrésekkel is, mivel a kínai gyártók gyorsabban és olcsóbban fejlesztenek szoftverközpontú elektromos autókat.

A gyárban ennek ellenére folytatják a gyártást, de az elkészült járműveket ideiglenesen félreállítják, amíg meg nem érkezik a működő szoftver. Az Audi egy „lebutított” verzióval is próbálkozik, hogy legalább minimális formában megkezdhesse az értékesítést.

Szimbolikus gyárnyitás, de komoly kihívásokkal

A 2024 karácsonya előtt megnyitott gyár az Audi első olyan kínai létesítménye, ahol kizárólag elektromos modellek készülnek a Premium Platform Electric (PPE) platformra építve. A Q6L e-tron és A6L e-tron modellek hosszított, kifejezetten a kínai piacra szabott változatok. A gyártás lassúsága azonban veszélybe sodorhatja a márka helyi pozícióerősítő stratégiáját.

A kereslet továbbra is gyenge

A német gyártó tavaly mindössze 31 171 darab elektromos autót adott el Kínában, ami az Audi 729 ezres teljes kínai eladásának kevesebb mint 5 százaléka volt. Eközben a kínai újautó-piacon az elektromos járművek aránya elérte a 27 százalékot, a plug-in hibridekkel együtt pedig már 45,6 százaléknál tart.

Az E5 Sportback lehet a reménysugár

A márka új reménysége a 2025 áprilisában bemutatott Audi E5 Sportback, amely az új „AUDI” nevű kínai almárka első tagja. A modellt teljes egészében a SAIC-kal közösen, Kínára szabva fejlesztették. Nem viseli a klasszikus négykarikás emblémát sem – ezzel is jelezve, hogy új korszak kezdődhet az Audi számára a világ legnagyobb autópiacán.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!