Úgy tűnik, az Audi visszakozik a korábban bejelentett teljes elektromos átállás célkitűzésétől, és 2033 után sem zárja ki a belsőégésű motorral szerelt modellek forgalmazását. A német prémiumgyártó korábban egyértelműen azt ígérte, hogy 2033-tól kizárólag elektromos járműveket kínál, ám a változó piaci viszonyok és a globális kereslet lassabb átalakulása miatt a vállalat most óvatosabb megközelítést választott.
A vezetés hivatalosan is megerősítette az irányváltást
Gernot Döllner vezérigazgató a közelmúltban nyilatkozott az Audi frissített stratégiájáról. Elmondása szerint a 2024 és 2026 közötti időszak kulcsszerepet játszik a márka jövőjében, mivel ebben az időszakban újul meg teljesen az Audi belsőégésű és plug-in hibrid modelljeinek kínálata. Ezzel akár egy évtizednyi rugalmasságot is biztosíthat magának a márka, különösen azokon a piacokon, ahol az elektromobilitás terjedése még gyerekcipőben jár.
Belsőégésű Audik még 2035 után is gyártásban maradhatnak
Döllner arra is utalt, hogy a legújabb technológiai fejlesztések révén még 2035-ben is készülhetnek olyan Audi modellek, amelyekhez üzemanyagkútra lesz szükség. Ez világos jele annak, hogy a vállalat már nem tartja reálisnak a 2033-as teljes elektromos átállás céldátumát.
A Győrben készülő új Q3 is ezt az irányt tükrözi
A közelmúltban bemutatott új generációs Audi Q3 – amelyet a győri gyárban gyártanak – is megerősíti a stratégiaváltást. A modell négyféle hajtáslánccal érkezik: hagyományos benzines, mild hibrid, plug-in hibrid és dízel kivitelben. Ez a sokszínűség azt jelzi, hogy az Audi a fokozatos, régióspecifikus átállást tartja járható útnak ahelyett, hogy egyetlen céldátumhoz ragaszkodna.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!