450 km hatótávú e-furgonokat ígér a Renault és Volvo közös cége

0

A Flexis, amelyet 2024-ben alapított a Renault, a Volvo Group és a CMA CGM logisztikai vállalat az intelligens elektromos furgonok fejlesztésére, három új modellt jelentett be, amelyek WLTP szabvány szerint akár 450 kilométeres hatótávval rendelkeznek. A sorozatgyártás 2026-ban kezdődik, és az első ügyfelek között olyan cégek szerepelnek, mint a DB Schenker, a Colis Privé és a HIVED.

Az elektromos meghajtás szerencsére egyre inkább integrálódik az európai áruszállítás mindennapjaiba, aminek talán a legkézzelfoghatóbb eredménye az, hogy folyamatosan nő az elektromos szállítójárműveket gyártó márkák száma. A nagy európai haszongépjárműgyártók már mind kínálnak megoldást a témára és szerencsére folyamatosan érkeznek az új játékosok is, mint ezen cikk alanya is, a Flexis.

A Flexis, a Renault, a Volvo csoport és a CMA CGM logisztikai vállalat által 2024-ben alapított márka, amit azzal az ígérettel alkottak meg, hogy innovatív elektromos kisteherautók új generációját hozzák létre, európai vásárlók számára. A legújabb sajtóanyaguk pedig már enged némi betekintést is a részletekbe, illetve, hogy miként állnak a dolgok jelenleg. A Flexis furgonok gyártása 2026-ban kezdődik a Renault normandiai üzemében, továbbá a Flexis eddig 350 millió eurót kapott az alapítóktól a kutatási és fejlesztési feladatokra. A fejlesztés fókusza jelenleg a padlólemezen van és a hajtásláncon, ezeknek a tervek szerint ki kell adnia majd a járművek számára a 450 kilométeres hatótávot egyetlen töltéssel. A dolgok jelen állása szerint első körben egy három járműből álló paletta felállítása várható a Renault és a Volvo közös cégétől.

A Flexis furgonjai jelenleg csak funkcionális névvel rendelkeznek, ezek a Step-in Van, a Panel Van és a Cargo Van. Ahogy a neve is sugallja, a Step-in kisteherautót az jellemzi, hogy az 1,9 méteres belső rakodótér elég magas ahhoz, hogy az alkalmazottak akár fel is tudjanak állni benne, a Flexis azonban a további, méretekkel kapcsolatos adatokat nem közölt. A Flexis a jármű hosszára sem ad konkrét értéket, hanem a versenytársakkal veti össze: „25 centiméterrel rövidebb, mint a hagyományos kishaszonjárművek”.

Az úgynevezett Panel Van esetében jelenleg a fordulókörre büszke a Flexis, ami 10,3 méter. Ezzel ez a kivitel különösen alkalmas városi területeken való mozgolódásra. Ránézésre ez a W Transporter futurisztikus rokona lehetne.

A márka harmadik járműve a Cargo Van, amelyet kifejezetten a városi kiszállításokra terveztek. Többek között egy személyre szabható felépítményt tartalmaz, amely képes integrálni a különböző szélességű, magasságú és rakodófelületeket, valamint moduláris megoldásokat, például hűtött szekciókat.

A járművek közös jellemzője, hogy a Flexis szerint mindegyik modell 300 kilóval könnyebb, mint egy ugyanilyen kategóriájú, belsőégésű motoros jármű! Hogy ezt hogyan hozzák össze, arról egyelőre nincs információ. A Flexis azt állítja, hogy már tíz szándéknyilatkozatot írt alá francia, angol és németországi logisztikai szolgáltatókkal, amelyek révén 15 000 járműre lesz potenciális kereslet a következő 3 évben.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!