Tavaly októberben jelentette be a Stellantis, hogy nagy erővel készül a belepő szintű és árú elektromos autók terén, helyzetbe hozva magát a kínai modellek várható európai dömpingje előtt. Ennek a törekvésnek az első megtestesítői között van többek között a Citroën ë-C3, ami a a Stellantis „CMP Smart Car” platformján kapott helyet.
A Citroën ë-C3 kis elektromos autó úgy lépett be a köztudatba, mint a Citroën első megfizethető, Európában gyártott elektromos autója. Azonban az Automotive News legfrissebb értesülései szerint „körülbelül” hét olcsó modellt építhet a Stellantis erre az architektúrára, melyeket a konszern négy tisztán elektromos platformja, Small, Medium, Large és Frame mellett valósítanak meg. Renaud Tourte a Stellantis Smart Car platform vezetője már tavaly elárulta, hogy 2024-ben még az új elektromos Fiat Panda is megérkezhet. Mindez nem újdonság, elvégre a Fiat márkafőnöke, Olivier Francois augusztusban azt mondta a Bloombergnek, hogy 2024. júliusában 25 ezer eurós elektromos Fiatot dobnak piacra.
A Citroën ë-C3 tehát már tavaly október óta létezik, így a Stellantis ezen a modellen alkalmazza első ízben a kifejezetten elektromos járművekhez kifejlesztett, költséghatékony megoldást, amelynek alapját egy (WLTP szerint) akár 320 km-es hatótávolságot biztosító, 44 kWh-s LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorcsomag képezi. Az akku töltöttsége 100 kW-os egyenáramú villámtöltéssel alig 26 perc alatt 20 százalékról 80 százalékra növelhető.
Tudásán túl az egyik legfőbb erénye a Citroën ë-C3 járgánynak az ára, amit a Stellantis a premier idején 23 300 euróban határozott meg, vagyis igen kellemes áron vehető meg az elektromos Citroën.
Friss infóként nemrég felkerült a világhálóra a hír, miszerint egyes európai országokban megnyíltak a konfigurátorok és le lehet adni a megrendeléseket a típussal kapcsolatosan. Az alapár pedig maradt az ígéret szerint 23 300 euró.
Bár az autó LFP akkucelláinak beszállítója a kínai SVOLT, a Citroën ë-C3 Európában készül, méghozzá Szlovákiában. Az ë-C3 modell műszaki jellemzői az októberi premier óta ismertek és szerencsére nem változtak.
Az alapáras modell YOU néven vehető meg, ez magában foglalja a 16 hüvelykes acél felniket keréktárcsákkal, hat légzsákot, „Citroën Advanced Comfort felfüggesztést”, fekete-szürke szövet üléseket, hátsó parkolássegítőt, LED-es fényszórókat elöl, head-up kijelzőt, légkondicionálót és „MyCitroën Play” –t, ami egy okostelefon-állomás kihangosító rendszerrel és egy webrádió szolgáltatást tartalmazó okostelefon-alkalmazással. A kisautó ezen verziója nem rendelkezik infotainment kijelzővel.
Aki ennél többet szeretne, annak a MAX szint lesz a barátja, 27 800 eurós alapáron. Itt már van 10,25 hüvelykes érintőképernyő, Apple Carplay, Android Auto és számos további finomság. Alapesetben 7,4 kW teljesítményű az AC töltő, amit 400 eurós felárért 11 kW teljesítményűre cserélhetünk. Mindent összevetve remek ajánlat a Citroën ë-C3, kíváncsiak vagyunk az elért eredményekre mondjuk egy év múlva.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!