A kínai akkumulátorgyártó, az SVOLT végül mégsem építi fel két saját gyárat a németországi Saar-vidéken. Továbbá megszünteti európai üzleti tevékenységét, és kivonul az öreg kontinensről.
Az elektromos autók iránti kereslet nem a várt mértékben alakul itt Európában, aminek vélhetően az egyik oka a magasabb árban keresendő. Eleve kevesebb autót vesznek mostanában a kontinens vásárlói, legyen szó bármilyen meghajtásról. Sajnos az elektromos modellek iránti visszaeső kereslet egyre több beruházás alól rántja ki a szőnyeget, ami leginkább a tervezett akkugyárak esetében látványos. Az akkumulátorgyártó vállalatok is szembesülnek ezzel a problémával. Konkrétan nem fog egyre több gyár megépülni, amire itt az újabb példa.
Ezúttal a kínai SVOLT még 2020-ban jelentett Saar-vidéki akkugyárának megépítése ment füstbe. Pedig a mintegy 2 ezer új munkahelyet teremtő beruházással évi 24 gigawattóra kapacitású akkugyár létesült volna itt. Az itt készülő cellák mintegy 300 és 500 ezer darab közötti elektromos autóhoz lettek volna elegendők. A tervek szerint igazából rögtön két SVOLT üzem épült volna a régióban, az akkumulátorgyártó szerint. Az akkumulátorcellák gyártása az Überherrn város közelében épülő üzemben történt volna, míg a kész cellákat a Heusweiler város ipari negyedébe tervezett gyárban szerelték volna kész akkupakkokra.
Az említett üzemek sorsáról végül múlt pénteken hozta meg a döntését az SVOLT, amiről rögtön tájékoztatták is az ilyen esetekben szükséges német tisztségviselőket. A vállalat a döntést az elektromos autók iránti gyenge kereslettel és az így bizonytalan jövőbeni megtérüléssel magyarázta, ami az akkumulátorgyártó számára kockázatos volt.
A Saar-vidék mindig is ipari jellegű tevékenységéről volt híres, azonban az utóbbi időben egyre több oda tervezett beruházás és fejlesztés hiúsul meg, ami nyilvánvalóan a leendő munkahelyeket is negatívan érinti. Ez az akkumulátorgyártó regionális hatásait is jól mutatja.
Az SVOLT mostani döntésével rögtön 2 város is érintett lett a meghiúsult beruházások kapcsán, de csupán pár napos a hír, hogy a szintén idetervezett félvezető gyár a Wolfspeed és a ZF közös munkája révén sem valósul meg. Ez pedig még mindig nem a felsorolás vége, hiszen az egykori Ford gyár a környéken (Saarlouis) is úgy tűnik, hogy üresen marad, a BYD egyelőre nem mutat további érdeklődést az üres gyár iránt. Ezeken felül pedig olyan nevek terveznek a környéken bezárásokat és költéscsökkentéseket, mint a Bosch, Michelin (mindkettő Homburg mellett), vagy a Thyssenkrupp (Wadern-Lockweile).
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!