A Polestar háromszorosára bővítette elektromos jármű kínálatát, mivel az új, tisztán elektromos Polestar 4 SUV kupéja megérkezett az európai vásárlókhoz és megkezdődtek a kiszállítások.
A Polestar 4 érkezéséről először 2023 év elején érkeztek a hírek, majd áprilisban megkezdődött a Shanghai Auto Show és ezzel együtt sok újdonság mellett a Polestar 4 is bemutatkozott. A gyártó elmondása alapján ez egy „SUV Coupé” és azt ígérték, hogy ez az autó lesz a a márka eddigi leggyorsabb e-autója, a kétmotoros konfigurációban. Akkor azt ígérték, hogy az első darabok 2024 nyarán érkeznek meg a tulajdonosokhoz és állták is a szavukat, hiszen megkezdődött a Polestar 4 értékesítése Európában, és még az idén elindul az Egyesült Államokban is.
A Polestar 4 a Geely SEA platformján kapott helyet. Azonban a Polestar 4 ebben is különleges, vélhetően ez lesz az egyetlen Polestar, ami a SEA-ra épül, hiszen az 5-ös modell már a saját fejlesztésű ragasztott alumínium platformon érkezik, amit a márka maga fejlesztett ki az angliai K+F központjában. A korábbi modellek pedig a Volvóval közös platformokon kaptak helyet.
Kétmotoros konfigurációban 400 kW (544 LE) motorteljesítményével 3,8 másodperc alatt képes kivitelezni a Polestar 4 a 0-100 km/órás gyorsulást. Ennél a változatnál az autó képes lesz „altatni” az első motort a nagyobb hatékonyság érdekében, de a nagyobb teljesítményért (és a második e-motorért) így is nagyjából a hatótáv 10 százalékát kell beáldozni.
Minden változat maximum 200 kW DC és 22 kW AC töltési teljesítményt tud hozni, ezekkel az adatokkal pedig az abszolút élbolyban játszik a Polestar 4. A nevezéktan alapján nem érdemes a méretre tippelni, ugyanis méretben a Polestar 2 és 3 között helyezkedik el a 4-es, ami tulajdonképpen egy D-szegmensű SUV Coupé itt Európában. Konkrétan 4839 mm hossz, 1544 mm magasság és 2139 mm szélesség várja majd a leendő Polestar 4 vásárlót. Illetve egy érdekesség, az autónak nincs hátsó ablaka, a tájékozódásban kamerák segítik az elektromos autóvezetőt.
Az autó hétfő óta boldogítja az első tulajdonosokat Németországban, Norvégiában és Svédországban, aminek egyébként 63 200 euró az alapára, és az alap modell is 600 km-t tud egyetlen töltéssel. A kétmotoros változat alapára 71 200 euró.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!