Minél jobban be akarja biztosítani a brüsszeli gyárát az Audi

0

Emlékszem, néhány éve még azon pörgött minden érdeklődő, hogy hol készül majd a sok elektromos autó, és honnan lesz hozzájuk elég akkumulátor. Nos, a világ azóta utolérte magát, még további is gondolta sok gyártó a terveit, ám az utóbbi időszakban nem igazán pörgött fel az elektromos autók iránti kereslet, ami sok gyártónak a kedvét szegte a további gyártásbővítéstől egy időre. A német Audinak is akadnak gondjai és hasonlóan az anyacég problémáihoz, nekik is a jelenleg kihasználatlan gyártói kapacitásokat illene feltölteni, hogy ezzel maguknak profitot, dolgozóiknak pedig keresetet biztosíthasson.

Az Audi egyértelműen el akarja kerülni egy európai gyár bezárását, azonban a helyzet nem egyszerű. A német Handelsblatt szerint a megoldást a brüsszeli Audi gyárnak szánt feladatokkal hoznák el. A dolog azért is lenne hasznos, mivel a brüsszeli termelés jelenleg nem jövedelmező az Audi számára. A belga üzem 120 000 darabos kapacitásával Európa legkisebb gyártóhelye.

Az Audi továbbra is a németországi Ingolstadtban és Neckarsulmban, valamint Magyarországon gyártja járművei többségét és az ezekhez szükséges komponensek jelentős részét. A közelmúltban azonban a brüsszeli gyártókapacitás jelentősen visszaesett: az Audi mindössze 37 400 járművet gyártott Belgiumban tavaly.

A Handelsblatt érdeklődésére az Audi maga árulta el, hogy novemberig tisztázni kell a brüsszeli üzemmel kapcsolatos lehetőségeket. A Handelsblatt informátora szerint a június várhatóan meghatározó szakasz lehet az üzem életében, ugyanis ekkor születhetnek meg a szükséges döntések. Már ezen a belga kormány munkacsoportja intézkedéscsomagot küld az Audinak arról, hogyan – és milyen anyagi támogatással – lehetne fenntartani az üzemet. Az Audi egyértelműen el akarja kerülni az európai gyárbezárást, a helyzet azonban nem egyszerű. Nem világos, hogy egy még exkluzívabban pozicionált, öt méternél is hosszabb SUV (Q10 e-tron) generálná-e a szükséges számokat ahhoz, hogy a 120.000 darabos kapacitás jobban kihasználható legyen.

A brüsszeli kormány és az autógyártó közötti további tárgyalásokat június közepére tervezik. Ezen felül pedig az Audi Q8 e-tron itteni gyártását is be akarja biztosítani az Audi. Ezen felül akkumulátorok és a német üzemek működéséhez szükséges komponensek készülnének majd Brüsszelben. Ha pedig megvalósul a hatalmas Q10 e-tron (úgy tűnik, az Audinál a páros számok lesznek az elektromos modellek sajátjai), azt is Brüsszelben készítenék. A kihasználatlan kapacitások a győri üzemet is sújtják, itt tavaly mindössze 114 000 darab autó készült, pedig évi 200 000 darabra van méretezve a gyár.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!