Kínaiakkal építtetné meg az olcsó elektromos Twingo-t a Renault

0

A Renault azt állítja, hogy egy kínai mérnöki céggel szövetkezik a hamarosan megjelenő elektromos Twingo fejlesztésében, ami 20 ezer euró alatti árcímkével debütálhat.

Bár elsőre nem is gondolnánk, de az új elektromos Renault Twingo érkezése egy nagyon fontos mérföldkő lesz az európai elektromos autózás életében. A legfontosabb ismérve az új autónak, hogy még lejjebb vinné a költségeket a tisztán elektromos autók kínálatában. Míg a nemrég bemutatott Renault 5 e-tech a 25 000, addig a Twingo a 20 000 eurós álomhatárt tűzte ki célul. A különbség forintban is jelentős, közel 2 millióval olcsóbb autó lenne így a Twingo, aminek alapjait sok más európai gyártó is szívesen kölcsön venné, a fejlesztési költségek csökkentése okán.

Az egyik ilyen jelentkező volt a Volkswagen, akik már a fejlesztésekben is részt vettek volna, cserébe a kész technológia közös használatáért. Az eredeti tervek szerint erre a közös fejlesztésű padlólemezre épült volna fel a németek saját megoldása a témára, ami az ID.1. Azonban a Volkswagen szakszervezete úgy tűnik, hogy sikerrel gáncsolta el a közös munka terveit és a VW végül kihátrált a közös munkából. Az ok állítólag az, hogy a közös padlólemez és a rá épülő autók java is a Renault gyáraiban készültek volna el, amiből a VW kihasználatlan gyártókapacitásainak nem jutott volna, így végül német munkások veszíthetik el állásaikat. Azóta kiderült, hogy a Volkswagen elindult a saját útján ebben a témában.

Nyilvánvalóan a Renault sem engedte el a témát és tovább kereste partnerét a fejlesztésekben, amit a Reuters szerint már meg is talált, méghozzá egy meg nem nevezett kínai vállalatot, akik a témába vágó fejlesztésekkel és mérnöki munkákkal foglalkoznak.

A Renult egyelőre titkolja ezen vállalat nevét, de a márka szóvivője közleményében a Reuters hírügynökségnek elmondta, hogy „a Twingo fejlesztése gyorsan halad előre, két éven belül tervezzük a fejlesztést befejezni. Az autó fejlesztését egy kínai mérnöki partnerrel végezzük, hogy csökkentsük a fejlesztéshez szükséges időt és a költségeket.A projektet az Ampere vezeti.A kinézet és bizonyos mérnöki munkák Franciaországban készülnek, a gyártás pedig a terveknek megfelelően Európában lesz.”

A Renault szerint a kínai mérnöki céggel való együttműködés nem a Volkswagennel folytatott meghiúsult tárgyalások eredménye. Ezt a döntést állítólag még korábban hozták meg. A Renault főnöke, Luca de Meo azonban sajnálatát fejezte ki amiatt, hogy az együttműködés nem valósult meg és azt mondta: „Meg akartam mutatni, hogy az európai ipar tud együtt dolgozni, mint egy csapat, ezért úgy gondolom, hogy ez egy elszalasztott lehetőség.”

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!