Nem lassít a Volkswagen, a tervezett időben piacra dobja az ID.1-et

0

Még ebben az évtizedben megjelenik a Volkswagen e-UP utódja, ami az ID.1 nevet kapja. Az előkészületek és a tervezési munkák jól haladnak, annak ellenére, hogy némileg visszaesett az elektromos járművek értékesítése.

A Volkswagen e-Up! kétségtelenül az egyik legnépszerűbb tisztán elektromos Volkswagen autó volt. A múlt idő sajnos annak a ténynek szól, hogy a típus gyártása és forgalmazása már megszűnt. Pedig nagyon sokan szerették és vették az e-UP e-autót, ami nem feltétlenül a méretével, annál inkább az árával tudott igazán hódítani. Természetesen a gyártó nem hagyta utód nélkül az e-Up!-ot, ami az ID. családban az ID.1-et nevet kapja.

Az első hírek az ID.1 elektromos modellről nem maiak. 2020 tavaszán érkeztek az első infók a típus érkezéséről, és azóta is lassan, de biztosan körvonalazódik, hogy mihez kezdene a Volkswagen az ID.1-gyel. Nos, az ár szempontjából várhatóan valahol 17 ezer eurótól (6,8 millió ft) indulna a modell alapára. Az Autocar szerint az ID.1 lesz az eddigi legkisebb és legkedvezőbb árú tisztán elektromos VW logóval ellátott jármű, amely az ID. 2all alatt helyezkedik el. Továbbá a tervek szerint az egyike lesz az ID.1 annak a tíz elektromos modellnek, amelyet a VW a következő három évben dob piacra.

Tavaly novemberben Oliver Blume, a Volkswagen vezérigazgatója egy konferencián árulta el, hogy az évtized második felére egy 20 000 euró körüli elektromos autót is piacra dobhat a német márka. Végezetül pedig már azt is tudni, hogy valamikor 2027-ben érkezhet meg az ID.1 névre keresztelt újdonság.

Azonban az elmúlt hónapokban egy aggasztó jelenség ütötte fel a fejét a világ elektromos autópiacán, ami konkrétan a kereslet visszaesését jelenti. Ez miatt több autógyártó elhalasztotta, vagy éppen kérlelteti számos e-modellje piacra dobását, vagy éppen az aktuálisan belsőégésű kínálat átalakítását. Azonban úgy tűnik, hogy mindez nem érdekli a VW-t, piacra fogja dobni az olcsó ID.1 elektromos autót.

Ha hihetünk Thomas Schäfer vezérigazgatónak, aki május 8-án, a Financial Times londoni Future of the Car Summit rendezvényén beszélt a témáról, akkor az ID.1 fejlesztése és piacra dobása marad az eredeti ütemterv szerint kijelölt úton. Szerinte a tervezett 2027-es premierre a kereslet vissza fog állni a növekvő tendencia útjára, így bizakodva készülnek erre az időszakra.

Azt azonban, hogy a Volkswagen miként oldja meg a kedvező árú gyártást, az még kérdéses. Egyesek kínai segítséggel tudják csak elképzelni ezt, míg mások a Renault által kifejlesztett kisautós padlólemezben látják a megvalósulás útját.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!