A lipcsei Porsche gyár megkezdte a tisztán elektromos Porsche Macan Electric sorozatgyártását.
A német Porsche nem szorul különösebb bemutatásra, sok évtizede fontos szereplője az autógyártásnak. Az elektromos meghajtással már egy jó ideje kacérkodik a Porsche, aminek meg is született néhány éve a kézzel fogható eredménye, a Taycan.
A Porsche Taycan rendkívül sikeres, a márka egyik legjobban fogyó modellje lett, pedig kizárólag elektromos meghajtással vehető meg. A sikereken felbuzdulva jöhetett a gondolat, hogy egy másik sikersztorit is érdemes lenne elektromos meghajtással ellátni. Így született meg végül hosszas várakozás után a Macan elektromos változata, amit idén év elején mutatott be a Porsche.
2019 óta érkeztek a hírek az elektromos Macan létezéséről és tervezéséről, szóval elmondható, hogy itt volt az ideje előrukkolni a kész modellel. A hivatalos sajtóanyagot látva sok leendő vásárlónak ülhet ki mosoly az arcára, hiszen bő 5 év után elérkezett a hivatalos premier. A Macan a Porsche történetének egyik legsikeresebb modellje, 2014-es bevezetése óta 800 000 darabot adtak el belőle. Ennek megfelelően a Porsche is először óvatosan nyúlt a típushoz, de végül a német vállalat is arra a megállapításra jutott, hogy bedobják egyik legnépszerűbb modelljüket az elektromos átállásra.
A Macan 4,78 méter hosszú, 1,94 méter széles, külső tükrök nélkül és 1,62 méter magas. A tengelytáv 2,89 méter, ami 8,6 centiméterrel hosszabb, mint a belsőégésű modell esetében. Az autó alapját a PPE padlólemez adja, 800 V-os rendszerfeszültséget prezentálva. Jó hír, hogy a Porsche nem az akkupakk kapacitásán spórolt, mindkét kivitel 100 kWh-s (nettó 95 kWh) akkupakkal érkezik. Ezek fényében abszolút nem furcsa, ha sokan szeretnének egyet.
A napokban pedig elkészültek az első tiszátán elektromos Porsche Macan EV modellek a márka lipcsei gyárában.
A hivatalos sajtóanyag csupa érdekes képpel és adattal van tele, többek között azzal, hogy az elmúlt években a sportautó-gyártó mintegy 600 millió eurót fektetett be a gyár bővítésébe, hogy itt gyárthassa az elektromos Macant. Az üzemet a maximális rugalmasságra tervezték, így egyetlen gyártósoron készülnek benzines, hibrid és teljesen elektromos darabok. Arról azonban sajnos nincs hír, hogy az első darabok mikor indulnak el a vásárlók felé.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!