Mindössze tíz perc alatt töltötték fel a Polestar 5 tisztán elektromos prototípusát tízről, nyolcvan százalékra.
Lassan, de biztosan közeledik az elektromos autók kora ahhoz, amikor már valóban csak pár perc lesz “megtankolni” az elektromos autónkat. Szó se róla, most még csak prototípusokról és elő-szériás dolgokról beszélhetünk, azonban ne feledjük, hogy mindezt nagyjából 5-6 év alatt lökte ki magából a technológia, hiszen gyakorlatilag 2017 környékétől beszélhetünk arról az e-autós világról, amit ma ismerünk. Ha azt nézzük, hogy a belsőégésű motor közel 100 év alatt honnan hova fejlődött, azt hiszem jogosan nézhetünk elismerően az elektromos autók fejlődési ívére.
Ezen technológia legnagyobb „hátránya”, hogy az autókban található akkumulátorokat fel kell tölteni ha lemerültek, és ma ez még viszonylag komoly idő egy belsőégésű motor működtetéséhez szükséges benzin, vagy gázolaj vételezési idejéhez képest. Azonban a technológia ezen a téren is bámulatosan gyorsan fejlődik és ma már oda jutottunk, hogy működő elektromos autóba került beépítésre és tesztelésre egy olyan akkutechnológia, amit pár perc alatt fel lehet tölteni.
Az autót a Polestar, míg az akkumulátor a StoreDot adta bele a közösbe, a végeredményről pedig többek között a hivatalos sajtanyagból is tájékozódhatunk. A StoreDot egy izraeli startupként indult vállalat, ami a már 2022 májusában bemutatott XFC (Extreme Fast Charging) technológiát használja. Ezzel a Polestar 5 prototípusát mindössze 10 perc alatt tízről 80 százalékra töltötték fel.
A Polestar az autóra „Verification Prototype #1”-ként hivatkozik és a töltési karakterisztikája bámulatos, hiszen, a töltés vége felé közeledve nem hogy csökkenne a teljesítmény, hanem még növekszik. Az induló 310 kW-ról a töltés végére már 370 kW-ra kúszik fel a töltési teljesítmény. A prototípus akkumulátora 77 kWh-s, a tíztől 80 százalékig terjedő ablakban körülbelül 54 kWh energiát vett fel a Polestar 5, ami tíz perc alatt átlagosan 324 kW-nak felel meg.
A sajtóanyagban az is olvasható, hogy a 2025-ben érkező Polestar 5 sorozatgyártott változata már többek között ezekkel a StoreDot akkucellákkal érkezik meg. Addig is tesztek sorozatát fogják még végrehajtani, hogy a leendő vevők probléma nélkül használhassák ezt az ígéretes technológiát.
„Az idő az élet egyik legnagyobb luxusa, és elektromos teljesítményű luxusautók gyártójaként meg kell tennünk a következő lépést, hogy felszámoljuk az elektromos járművek tulajdonlása előtt álló egyik legnagyobb akadályt” – mondta a Polestar vezérigazgatója, Thomas Ingenlath.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!