Továbbfejlesztette a StoreDot a villámgyorsan tölthető akkucelláit

0

Az izraeli illetőségű StoreDot esetében bizonyára nem kell sok mindent mondanunk az olvasóinknak, ugyanis sokszor szerepeltek már nálunk és világ fontosabb e-autós magazinjaiban is. Legismertebb termékük az 5 perc alatt 100 mérföld (kb 160 km) megtételére elegendő hatótávot magába szippantó akkucellájuk. A StoreDot 2018-ban előállt ezzel a technológiával és akkoriban sikerült is olyan támogatók pénzét bevonzani, mint a BP, Samsung, Daimler és a Volvo. Valamint a VinFast is komoly összegekkel van jelen a startup költségvetésében.

Az akkor begyűjtött befektetői pénzek úgy tűnik, hogy jó helyre kerültek, hiszen már 2022-ben kitűzték a célt, hogy 2024-re, vagyis idén előállnak a kész termékkel. A technológiát a StoreDot XFC-nek (extreme fast charge) nevezte el. A kínai partnerük segítségével (EVE) már 2021 novemberében le tudtak gyártani egy komplett elő-szériát ebből az igen ígéretes cellából, melyben az alapok ugyanazok, mint az elterjedt kémiájú darabokban, ám több komponenst is másra cseréltek. A rendkívül gyors töltési képesség elérése érdekében többek közt szilíciumra váltották a lítium-ion elem negatív pólusán az addig alkalmazott grafitot.

Az XFC-n alapuló megoldás több verzióban is létezik a StoreDot berkein belül, szerencsére a nevük is igen beszédes: 100inX (jelenleg 100in5 és legutóbb a 100in4 került bemutatásra). Az elnevezésben itt a 100 a megtehető mérföldre, a 4 és az 5 pedig a töltéshez szükséges időre utal. Az első szakaszt, a 100in5-öt 2024-re tervezik prezentálni, majd 2026-ban jön a 100in4, míg 2028-ban érkezik a 100in3 variáns, ez utóbbiak már 450 Wh/kg körüli energiasűrűségű szilárdtest cellák lehetnek.

A 100in5 fejlesztések jól haladnak, így a StoreDot elkezdett a 100in4 irányába is erőforrásokat átcsoportosítani. Itt is jól haladnak a munkálatok, ez esetben is már demonstrálásra kész darabok állnak rendelkezésre, a „100in4” technológia 140 Ah-s cellára lesz méretezve. A cég szerint a tervezettnél korábban érték el az 1100 ciklusos tesztfázis végét a prototípus cellával. Ennek várható energiasűrűsége 340 Wh/kg lesz. A katódon a cella kémiája „NMC9xx”, míg az anódnál a cég szilícium alapú technológiáját használják.

A tesztek ígéretesek, de őszintén szólva mindenki jobban örülne, ha inkább a 100in5-re koncentrálna a vállalat, hogy végre használható is legyen a technológia a gyakorlati felhasználásban, vagyis az e-autók gyomrában.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!