Újabb nagyvállalat dobta a Teslát

0

Többször volt már arról szó, hogy a Tesla árcsökkentő politikáját érdemes több szemszögből is megvizsgálni, hiszen a leendő vevőknek mindenképp jó hír az autók árának csökkenése. Azonban érdemes azoknak is a szemüvegén át vizsgálni a szituációt, akik már megvették ugyanazt az autót, adott esetben csak pár hónappal korábban és így milliókkal többet fizettek ugyanazért a járműért. Nekik érthetően keserűbb a szájízük az árcsökkentések hallatán. Persze lehet mondani erre, hogy az elektromos autó is csak egy fogyasztási cikk, így nem kell csodálkozni, ha mondjuk egy csúcskategóriás telefonhoz hasonlóan ezeknek az ára is drasztikusan csökken az első néhány évben.

Hogy ki melyik látásmódot részesíti előnyben, az mindenkinek a maga dolga, de az biztos, hogy vállalati szinteken nagyon nem tetszetős a Tesla árpolitikája. Az elmúlt időszakban olyan nagy nevek döntöttek a Tesla (vagy inkább az összes elektromos autó) mellőzése mellett, mint a Hertz, vagy éppen a Sixt autókölcsönzők. Előbbi ráadásul nem csak a Tesla, de a korábban megrendelt 65 000 Polestar modell beszerzését is felfüggesztette. Most pedig itt a legújabb visszakozó, a szoftveres megoldásai kapcsán az üzleti élet egyik alapját adó SAP.

A Mannheim melletti Walldorfban székelő SAP szoftvercsoport ugyanis eltávolítja a Teslát, mint beszállítót a vállalati járműveket esetében. Erről a Handelsblatt német lap számolt be Steffen Krautwasserre, az SAP flotta globális vezetőjére hivatkozva.

Az SAP már ma is sok elektromos autóval rendelkezik, ám 2025-től a Tesla nem lesz a kérhető autók listáján. Az idézett ok a következő: „A Tesla listaárai jobban ingadoznak, mint a többi gyártóé, ami megnehezíti a tervezést és nagyobb kockázatot jelent számunkra” – mondta Krautwasser az üzleti lapnak.

A szállítási feltételek is gondot okoztak: a SAP flottamenedzsere szerint gyakran a megbeszéltnél korábban szállítják ki a járműveket a Tesla, ami tárolási és logisztikai nehézségeket okoz. A Krautwasser által említett korai szállítás valószínűleg azzal a ténnyel függ össze, hogy a Tesla viszonylag kevés felszereltségi változatot kínál és ezért sokszor rövid időn belül elkészülnek a megfelelő konfigurációban előre gyártott új autók. A magánügyfelek persze örülnek, ha a megrendelt autójuk napokon belül elérhető, ám a flottaüzemeltetők azonban sokszor bajba kerülhetnek az ilyen korai kiszállításokkal.

Krautwasser részlege körülbelül 28 000 járműért felel, ebből 18 000 darab van Németországban. Az SAP csoport flottája jelenleg mintegy 3100 teljesen elektromos autót és 4500 plug-in hibridet foglal magában, amelyek a vállalati telephelyeken található körülbelül 1200 töltőponton keresztül láthatók el villamosenergiával. A BEV-ek megrendelése 2020-ban még hét százalék volt, 2023-ban pedig már 32 százalék volt. Eddig mindez önkéntes alapon. Jövő évtől az a szabály lesz érvényben, amely szerint csak károsanyag-kibocsátásmentes járműveket lehet rendelni. Krautwasser arra számít, hogy 2030-ra kivonják az utolsó belső égésű motorokat és PHEV-ket a flottából.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!