Ford mentette az elakadt, elpusztíthatatlannak vélt Cybertruckot

0

Majdnem négy éves várakozás és bő 1,5 millió előrendelés után a Tesla Cybertruck bemutatkozott, és felfedte a vállalat, hogy mivel készül a leendő vásárlóknak. Az alábbi cikkben minden fontos dolog benne van, érdemes átfutni, hogy mit ad ez a több, mint 5,5 méter hosszú monstrum, amiből az első darabok elkezdtek szállingózni az első szerencsésekhez, ám a tömeges méretű kiszállítások majd csak a karácsonyi-újévi banzájok után, 2024 elején várhatóak.

Addig is a Tesla tovább teszteli az autót, hogy minél több olyan esetleges konstrukciós hibát felfedjen, ami a Cybertruck rossz hírét keltheti a világban. Ezen tesztek közé tartoznak továbbra is a kültéri, off-road jellegű utak, hiszen a vállalat előszeretettel hangoztatja, hogy a meghökkentő forma mellé igenis szántak terepképességeket. Ami a műszaki adatokat illeti, az autógyártó rendkívül érzékeny összkerékmeghajtással és állítható felfüggesztéssel szereli fel a Cybertruckokat, aminek révén 30,48 cm-es utazó hasmagasság és 43,18 cm terepre szánt hasmagasság között állítható a kívánt érték.

Ennek fényében nem meglepő, hogy megjelent a vadonban egy release candidate prototípus, ami tulajdonképpen egy előszériás tesztautó. Egészen pontosan kaliforniai Bear Valley-ben (Corral Hollow). Ám a Tesla Cybertruck itt sajnos bajba került, a hírek szerint lecsúszott a havas útról és egy másik pickupnak, méghozzá egy Fordnak kellett kihúznia az út menti árokból.

A szituációt elnézve nem biztos, hogy egy másik autó nem járt volna ugyanígy, ám ha nem ilyen meredek szögben akart volna feljutni a domboldalon, talán nem kellett volna egy másik autót segítségül hívnia a sofőrnek. Végül a Cybertruck kijött a szituációból, ám továbbra is találgatják, hogy az autó, vagy a sofőr nem volt eléggé felkészült a terep legyűréséhez. Továbbá az is hozzátartozik az eseményhez, hogy az RC modellen nem működött a menetstabilizáló elektronika és az elülső diffizár, plusz utcai gumikon mentek a fenyőfáért.

Pont az ilyen helyzetek segítik hozzá a mérnököket a jobb megoldások megtalálásához, és biztosak lehetünk abban, hogy ezek meg is fognak érkezni. Többek között az is tudható már, hogy a Tesla új, „terepező helyzeteket segítő frissítésekkel készül nemsokára, beleértve az új „Wade Mode” -ot, amely nyomás alá helyezi az akkumulátorcsomagot, hogy az autó vízbe merülésekor ne tudjon a folyadék beszivárogni a pakkba. Noha a Cybertruckban érdekes lehetőségek rejlenek terepjáróként, úgy tűnik, több független tesztre lesz szükség még.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!