Sokan lehetnek azok, akik már várják a tisztán elektromos Mercedes-benz G osztály érkezését, köztük én is figyelmesen követem a típussal kapcsolatos híreket és lassan, de biztosan a pletykák alapján már lehet arra következtetni, hogy mi várható ezen a téren.
A stuttgarti székhelyű vállalat 2021 szeptember elején mutatta be az elektromos G-osztály koncepció változatát és amint arról beszámoltunk, a Mercedes-Benz várhatóan 2024-ben, vagy 2025-ben kezdi meg a teljesen elektromos Mercedes EQG piaci bevezetését. Az azonban sokáig nyitott kérés volt, hogy a sorozatgyártású modellt a tanulmányhoz hasonlóan négy villanymotorral szerelik-e fel.
„Intenzív viták folytak a négymotoros elrendezésről, ugyanis ez hihetetlenül összetett és nagyon drága.” – Mondta Emmerich Schiller, a Mercedes-Benz AG terepjáró termékek részlegének vezetője és a Mercedes-Benz G GmbH ügyvezető igazgatója. Azonban annak érdekében, hogy ne csak a nevet kapja meg az EQG, hanem az ismert terepképességei is meglegyenek az elektromos változatnak, a négy villanymotor mindegyike saját kétfokozatú sebességváltóval fog rendelkezni. Közúton Eco, Comfort és Sport vezetési módban az EQG elsősorban a második sebességfokozatot használja. A többi három, Trail, Rock vagy Sand off-road módban viszont nem a végsebesség vagy a gyorsulás számít, hanem a keréknyomatékok maximális kontrollálása – amihez egy különösen rövid redukciós fokozatot használ az elektromos EQG. „Hihetetlenül precíz” – mondja Schiller is. „Az egyes kerekek meghajtásának egyéni vezérlése a képességek teljesen új szintjét kínálja. Még több lehetőségünk van terepen.”
Úgy tűnik tehát, hogy az elektromos G osztály is megmarad igaz terepnyüvőnek és nem csak díszből lesznek meg a külső (és a belső) képességei is ehhez. Ennek bizonyítására pedig ismét megcsinálták az autóval az egy helyben megfordulást, amit az autós sajtó Tank Turn-ként is nevez. A mutatványt egy hosszabb videóban ezúttal maga Ola Källenius (Mercedes-Benz márkafőnök) prezentált:
Illetve érdemes még tudni, hogy 2025-től az EQG a kaliforniai Sila céggel kötött megállapodás eredményei értelmében egy teljesen újfajta akkumulátorral érkezik meg. Egy olyan újdonságnak számító szilícium anódokkal ellátott akkumulátorokkal, amelyek 20-40 százalékkal nagyobb energiasűrűséggel büszkélkedhetnek, mint a hagyományos akkumulátorok. Akiknek pedig elég a kinézet és megelégednének szerényebb tudással, egy kellemesebb alapárú modellel is készülne a Mercedes-Benz.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!