Kisebb és olcsóbb, tisztán elektromos Mercedes-Benz G-osztály érkezhet

0

A Mercedes-Benz G-osztályt eddig a legdrágább és legfényűzőbb Mercik egyikének ismertük és már 2021-ben bemutatkozott az IAA Mobility-n az elektromos változat, mint tanulmányautó. Azóta folyamatosan érkeznek a hírek a várva várt elektromos G-osztályról, viszont most egy teljesen új hír érkezett.

Eszerint lesz a tisztán elektromos G-osztályból egy kedvezőbb árú (és nyilván egyszerűbb technikájú és felszereltségű) kivitel is, amit persze jó eséllyel az eredeti árhoz képest kell figyelembe venni. A német Automobilwoche szellőztette meg a hírt, miszerint az elektromos G-osztályból kiadnak egy egyszerűbb, kisebb és így persze olcsóbb árú változatot, aminek a célja, hogy minél többen vehessenek majd ebből a remek autóból.

A cikk szerint az ötlet nem új, a német márka évek óta hozza fel ennek a variánsnak a lehetőségét, még a 2019-ig szolgálatot teljesítő, régi vezető Dieter Zetsche idején is felröppentek a pletykák, hogy a márka egy pénztárcabarát változatot szeretne kiadni a G-osztályból. Most pedig a jelenlegi vezető Ola Kallenius is hasonló elmélkedést vezetett le.

Mercedes-Benz Concept EQG

Ha az új, tisztán elektromos CLA tanulmányautót vesszük alapul, akkor jó esély van arra, hogy tényleg adottak immár a feltételek ahhoz, hogy egy kedvezőbb árú elektromos G-osztály léphessen fel a márka színpadára. Ugyanis a CLA is az elérhető árú Mercedes-Benz járművek sorát gazdagítja és mégis meg lehet nézni, hogy mit fog a csillagos márka kínálni ezért a (mercis szinten jónak mondható) árért cserébe.

Ha tovább visszük a gondolatot, akkor kijön, hogy az olcsóbb G-osztály is az MMA és az MB.EA platformok kombinációjára épülhetne meg. Kallenius ezen autó esetében szórakoztató vezetési élményt ígér, az összkerékhajtás garanciáival.

A teljes méretű EQG (már ha ezen a néven érkezik) megjelenése jövőre várható. Mivel azonban az MB.EA platform csak 2025-ben jelenik meg, a kisebb változat legkorábban 2026-ban várható, amennyiben ennek a padlólemeznek is lesz köze hozzá. Persze ár, vagy éppen technika tekintetében semmi nem tudható, még a nagytesó esetében sem. Amit eddig tudni, hogy nagy eséllyel az akkupakk ez utóbbi esetében igen komoly lesz.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!