Teljesen újfajta akkumulátorral érkezik az elektromos G-osztály

0

A Mercedes-Benz G-osztályt nem kell senkinek bemutatni, az S-osztály luxuslimuzin mellett ez talán a másik olyan típusa a német gyártónak, amit az egész világon ismernek. Az említett S-osztály megkapta a maga tisztán elektromos változatát EQS néven és szintén tavaly április óta tudjuk, hogy a G-osztály is megkapja a maga variánsát EQG néven.

Magát az EQG jelölést 2016-ban levédette a Mercedes-Benz (az EQA, EQE és EQS jelölésekkel együtt), szóval egy ideje építgette a háttrében az EQ termékcsaládot a Mercedes. Az első infók az EQG megjelenésével kapcsolatban 2019 novemberében érkeztek. Akkor Sascha Pallenberg, a márka digitális átalakításának vezetője idézte rövid tweetjében Ola Kalleniust, a Daimler vezérigazgatóját:

Nem hivatalosan akkor is létezett egy tisztán elektromos G-osztály melyet egy osztrák cég, a Kreisel Electric épített át Arnold Schwarzeneggernek. Azt a szörnyet, egy 490 lóerős elektromotor hajtja, 5,6 másodperc alatt gyorsul százra és 183 km/h a végsebessége. Nem egész 2 évet kellett várni a hivatalos bejelentésre, melynek kapcsán biztosra mondható az EQG érkezése.

Sajnos a koncepcióautó tavalyi bemutatkozása óta nem jött új infó az elektromos G-osztályról, ám most egy beszállító beszélt az EQG-ről, méghozzá az akkucellák leendő beszállítója, a Sila. Ezt a beszállítót maga a Mercedes-Benz nevezte meg egy friss sajtóanyagban, mely az EQG-be érkező akkucellákról is mesél nekünk. A Sila és a Mercedes-Benz együttműködése 2019-ben indult és azóta is számos kutatási és fejlesztési projekt futott le a közös munka eredményeként. Markus Schäfer így beszélt az együttműködésről:

„A Sila hosszú utat tett meg, mióta 2019-ben létrehoztuk stratégiai partnerségünket. Bizonyították, hogy nemcsak a legmagasabb szintű tudományos innovációra képesek, hanem kiváló minőségű anyagok előállítására is. Örülünk, hogy a Silában egy rendkívül innovatív partnerre találtunk. Az ő anódtechnológiájuk segít megerősíteni jövőben bemutatandó elektromos luxusjárműveinket. Az ilyen nagy energiasűrűség megvalósítása igazi változást jelent. Lehetővé teszi számunkra, hogy teljesen új irányokba gondoljunk a jövő elektromos autóinak fejlesztése során. A Silával kötött partnerségünk egy újabb lényeges lépés a legkívánatosabb elektromos luxusautók gyártása felé vezető úton.”

Mint olvasható, a Sila egy igen jelentős lépést tett a lítium-alapú cellák energiasűrűségében. Konkrétan 800 Wh/l mértékben, ami 20-40 százalékos ugrás napjaink technológiájához képest. Ezek a kiváló akkucellák pedig elsőként az EQG-ben mutatkoznak majd be.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!