Akik a kétezres évek hajnalán megszületett kisbusz kategóriát kedvelték, bizonyára rossz szájízzel nézték végig, hogy az SUV és Crossover hihetetlen népszerűsége a kisbuszokat és egyterűeket mészárolta le elsőként, gyakorlatilag halott állapotba taszítva a kategóriát. Azonban az elektromos meghajtással talán ez az autóforma is kaphat egy új esélyt, hiszen egyre több gyártó jelent be tisztán elektromos kisbuszt.
Legutóbb a Volvo tette meg ezt a váratlan lépést, hiszen a svéd-kínai vállalat korábban nem igazán brillírozott a kategóriában, ám nem is olyan régen megérkeztek az EM90 első kedvcsináló fotói, amihez a mellékelt sajtóanyag is azt írta, hogy bizony egy skandináv nappali várja majd a típus vásárlót.
Az augusztusi bejelentkezés után október közepéig kellett csak várni, hogy a világ legnagyobb szivárogtatója, a kínai közlekedési hatóság ezt is elrontsa nekünk, ugyanis a kínai engedélyeztetési eljárás során készült képek „véletlenül” itt is felkerültek a világhálóra. Innen már nagy meglepetés nem maradt a november közepére időzített premierre, de azért a hivatalos sajtófotókat csak jobban esik a szemnek befogadni.
„Régi közhely, hogy mindenhol jó, de legjobb otthon” – mondta Jim Rowan, aki a Volvo vezérigazgatója és ő is jelen volt az EM90 premierjén. A Volvo szerint az EM90 egy sokoldalú megoldás, amely ugyanolyan egyszerűen használható családi utakra, mint üzleti célokra. A belső teret a maximális kényelemre tervezték, akár üzleti hívásról, akár családi nyaralásról van szó.
Ahogyan az várható is volt, a Volvo EM90 a már bemutatkozott ZEEKR 009 alapjaira épült meg, hiszen mindkét márka a kínai Geely tulajdonában van, de azért a Volvo belecsempészte a maga finomságait. Az első Volvo EV kisbusz több mint 738 km CTLC hatótávval rendelkezik, amihez hozzá kell tenni, hogy igen megengedő mérési metódus. A WLTP már közelebb lesz a valósághoz, ha megérkezik a típus Európába is majd. Összehasonlításképpen érdemes az EX90-et alapul venni, amibe jó eséllyel ugyanez az akkupakk került, ráadásul aerodinamikusabb formában. Itt 482 km a várható és nagyjából reális hatótáv. Az EM90 akkupakkjának kapacitása 116 kWh és 10-ről 80 százalékra 30 percen belül fel lehet tölteni. A motor teljesítménye 200 kW, a 0-100 km/h gyorsulás 8,3 másodperc alatt zajlik le.
Az EM90 lesz az első Volvo, amin világít majd az embléma és hasonlóan a ZEEKR 009-hez, itt is lesz kétirányú energiaáramlás, vagyis az autóban lévő energiát powerbank-ként tudjuk hasznosítani. Az utasok kényelméért légrugós felfüggesztés és egy opciós 15,6 colos kijelző felel a plafonon. Az alapárban egy ugyanekkora kijelző fogadja majd a sofőrt is elől.
A méretek: 5206 mm hossz, 2024 mm szélesség és 1859 mm magasság. Az alapár Kínában 818 000 jüan (114 000 dollár) és egyelőre csak a kínai forgalmazásról tudni, a globális premier és megérkezés ideje nem ismert.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!