Megkezdődött a NIO kombijának a kiszállítása Európában

0

Még május elejét írtuk, mikor szemfülesek egy új NIO modellt kaptak lencsevégre Norvégiában. Később kiderült, hogy ez a tisztán elektromos NIO modell az ET5 Touring nevet fogja megkapni, melyhez rögtök egy európai árat is csatoltak a kínaiak.

Az ET5 Touring szinte egy az egyben az ET5 szedán változatra épül. A Touring 2888 mm tengelytávval, 4790 mm hosszal, 2178 mm szélességgel és a 1499 mm-es magassággal bír. Az ET5 Touring csomagtere alapban 450 liter, míg az egymástól függetlenül dönthető hátsó ülések lehajtásával 1300 literre növelhetjük a kombi befogadóképességét.

A hajtáslánc megegyezik az EL6 SUV-val és az ET5 Touring légellenállási együtthatója is azonos, 0,25 cW. Míg az ET5 Touring vontatási kapacitása 1,4 tonna. Azonban a Touring 4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, köszönhetően a kisebb önsúlynak, ami nagyjából 2,2 tonna.

A NIO elmondása szerint az ET5 Touringot kifejezetten az európai piac igényeire fejlesztették ki. Az autógyártó kiemeli, hogy ez nem csak az első kombi a NIO termékcsaládon belül, hanem az első teljesen elektromos kombi a prémium szegmensben. „Ezzel az elegáns és sokoldalú modellel különösen a NIO-felhasználók igényeit szeretnénk kielégíteni, akik további rugalmasságot, sportosságot és kényelmet, valamint funkcionalitást és nagy helyet igényelnek. A NIO EL6 igazi úttörő az intelligens elektromos univerzális SUV-k között, és a közepes méretű SUV-ok közé tartozik, nagy teljesítményével, intelligens technológiájával és kiváló belső terével. Ideális családközpontú igényekhez.” – mondta Ralph Kranz, a müncheni NIO Germany vezérigazgatója.

Az újdonsült elektromos kombi európai rendelésének lehetősége augusztus 1-jén nyíltak meg a vásárlók előtt. Németországban az ET5 Touring 75 kWh-s akkumulátorral 59 500 eurótól, 100 kWh-s akkumulátorral pedig 68 500 eurótól vihető haza. Az akkumulátor bérlése esetén az alap vételár 12 000 euróval csökken (21 000 euró a 100 kWh-s akkumulátorért). Hollandiában pedig a 75 kWh-s ET5 Touring ára 63 900 eurótól, a 100 kWh-s változat ára 72 900 eurótól kezdődik – az akkumulátorral együtt.

Az első szerencsések Németországban, Svédországban, Hollandiában és Norvégiában a napokban vehették át az első, tisztán elektromos NIO ET5 Touring autójukat. Azt azonban nem hozta nyilvánosságra a NIO, hogy pontosan mennyi kombi ET5-öt szállított az öreg kontinensre. A CnEVPost legutolsó cikke szerint közel 11 700 darab talált már gazdára a kombiból a kínai piacon.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!