Úgy tűnik, a Ford háza táján is vannak kisebb, illetve nagyobb problémák, már ami az egyik légnépszerűbb elektromos modelljüket, az F-150 Lightning pickupot illeti. A múlt évben bevezetett harmadik műszakot ugyanis kivezeti a Ford az említett típus gyártását illetően.
Erről a Reuters írt nemrég és azt lehet belőle megtudni, hogy a 2022 decemberében bevezetett harmadik műszakot megszünteti a Ford az F-150 Lightning gyártásában. Ez az intézkedés most csak a Michigan Államban található Rouge gyárat érinti és bár a Reuters szerint az intézkedés csupán csak ideiglenes.
Azonban a Ford semmit nem mondott konkrétan annak kapcsán, hogy mi lesz ezzel a most kivezetett műszakkal. A márka azt viszont elmondta, hogy az intézkedés e hét hétfőtől érvényes és elég sok embert (700 munkavállalót) fog érinteni. Illetve a Ford képviselői még azt is elmondták, hogy a most bejelentett átszervezés nincs kapcsolatban azzal a dolgozó sztrájkhullámmal, amit az ottani szakszervezet (UAW – United Auto Workers) szervez. Illetve, hogy az említett harmadik műszak kivezetése számos problémára vezethető vissza, többek között az ellátási lánc körüli gondokra.
A szakszervezet szerint azonban a látható visszaesés az F-150 iráni keresletben a fő ok arra, ami éppen történik velük. Hogy igazuk van-e, azt nem tudni, de érdekes tény, hogy a harmadik műszak megszüntetése nem sokkal azután került bejelentésre, hogy kijött az idei év harmadik negyedévét taglaló pénzügyi jelentés. Ebből ugyanis kitűnik, hogy az elektromos F-150 eladások 46 százalékkal estek vissza, összehasonlítva a múlt év hasonló időszakához képest. Ez konkrétan 3503 eladott elektromos pickupot jelent, a tavalyi 6464-es darabszámhoz képest. De még az idei második negyedévben is magasabb volt a ráta, akkor 4466 darab F-150 Lightning került értékesítésre.
Pedig eddig nagyon nem így álltak a dolgok. Tavaly decemberben indult az említett harmadik műszak, hogy a brutális gyártási lemaradást be tudják hozni. A vezérigazgató Jim Farley is még a nyáron ambiciózus 600 000 darabos e-modell értékesítésének a célkitűzéséről beszélt. Illetve a héten a Ford egy saját 7500 dolláros kedvezmény bevezetéséről döntött, amit az ottani állami támogatással (Federal Tax Credit – 7500 dollár) kombinálva akár 15 000 dollárral olcsóbban haza lehet vinni egy F-150 Lightningot. Talán pont a visszaeső kereslet állhat ezen döntés hátterében is?