A jövőben Európában gyárthatják a kínaiak az olcsó elektromos autójukat

0

Nem vitás, hogy a kínai tőke igencsak jót tett az egykor angol tulajdonú MG márkának, akik Anglia és Európa egyik meghatározó e-autómárkájává nőtték ki magukat, köszönhetően a kiváló ár/érték arányú elektromos autóiknak. Ennek tipikus példája az MG4, amit már Magyarországon is megvehetünk 12 899 000 Forintos listaáron, ami több, mint kellemes ár manapság.

Az MG4 a márka egyik legjobb döntése. A típus eladásai látványosan nőnek és a márka tulajdonosa, a kínai SAIC is látja a kedvezően alakuló európai számokat. A német Automobilwoche szerint pedig ez nem is marad majd válaszlépések nélkül, természetesen pozitív értelemben. A cikk szerint a növekvő európai igények miatt a SAIC erősen fontolgatja, hogy elhozza az MG4 gyártását abba az új európai gyárukba, aminek tervezése még folyamatban van.

A fenti cikkben az olvasható, hogy július elején érkeztek az első hírek egy európai SAIC autógyárról, amit egyelőre egy eddig nem ismert európai lokációban építenének fel a kínaiak. Ebben a leendő üzembe hoznák át az Európába szánt gyártói kapacitást nagy eséllyel, amiről William Wang, az MG Motor európai vezetője is beszélt nagy vonalakban:

„Meg kell vizsgálnunk az energiaköltségeket, a munkaerő költségét, szinte minden pénzügyi tényezőt, hogy megtaláljuk a legoptimálisabb országot. Nagyon részletes számításokra van szükségünk.”

Wang szerint hamarosan évi 200 000 eladott elektromos MG-vel számol a vezetőség, így igencsak érdemes megfontolni egy itteni gyár felépítését. Bár sok költség magasabb itt, mint Kínában, sok tétel viszont eltűnne, mint például a behajózás, vagy a 10 százalékos behozatali vám. Az MG4 lehet az első modell, ami az új gyárban készülhet.

Hogy végül hol kap helyet az öreg kontinensen az MG üzeme, az jó kérdés. Mivel az Egyesült Királyság az MG legnagyobb európai piaca, egy itteni gyárnak lenne a legnagyobb létjogosultsága. Ezenkívül a SAIC már birtokol egy üzemet a Birmingham melletti Longbridge-ben, amelyet jelenleg az MG Motor kutatási és fejlesztési központjaként használnak, ám az ottani gyártósorok 2016 óta állnak, azokról kész autó nem gördült le. Ennek ellenére itt is komoly pénzügyi befektetésre lenne szükség az elektromos autók gyártásához.

A SAIC azt állítja, hogy az MG márka sikeres Európában. Adataik szerint 2023 első felében 115 000 darab MG-t adtak el Európa-szerte, ez több mint, kétszerese az előző év azonos időszakában elért darabszámnak.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!