A kilenc generációra visszatekintő Peugeot városi autók hagyományát folytató 208-as bevezetése, azaz 2019 vége óta töretlen sikernek örvend. Kicsivel több mint három év alatt a világon közel 1 000 000 példány készült belőle. 2021-ben és 2022-ben minden szegmenst egybevéve mind Európában, mind Franciaországban a Peugeot 208 volt a legnépszerűbb modell.
A siker többek között a tisztán elektromos e-208 népszerűségének köszönhető. 2022-ben az európai B szegmensben az e-208 volt a legtöbb példányban eladott elektromos autó. Franciaországban pedig a tavalyi évben kategóriától függetlenül ez volt a legkeresettebb elektromos modell.
Az eredetileg az új 508 és 508 SW modelleken bevezetett, majd nemrégiben az új 2008-on is alkalmazott új Peugeot lámpatestek az új e-208-on is visszaköszönnek. A világítás jellegzetes eleme, a három hosszú függőleges „fénykarom” a csillogó fekete lökhárítóbetétekbe mélyed. Mivel a megszokottnál közelebb vannak az autó széléhez, robusztusabbnak és szélesebbnek hat tőlük az e-208 orra.
Az új 208 valamennyi változatára jellemző az új orr-rész, mely már az új Peugeot-design jegyében készült. Ennek jelképe a középen trónoló új márkaembléma.
A modellkínálat folyamatos villamosítását jelző új design még tekintélyparancsolóbb megjelenést biztosít az új e-208-nak. A hűtőrács a karosszéria színében játszó speciális mintázatával gyakorlatilag beleolvad a lökhárítóba. A részekre tagolt kialakítás helyett ettől sokkal inkább egy tömbből faragottnak és így robusztusabbnak, hatékonyabbnak és modernebbnek hat a jármű orra.
Az új E-208-on új értelmezést kapott a márka emblematikus hátsó világítása: a három vörös fényű fénykarom mostantól vízszintes elrendezésben jelenik meg. A csomagtérfedélen végig futó fekete sáv meghosszabbításában elhelyezett elegáns három LED-csík stabilabb hatást kelt, és hátulnézetből szélesebbnek mutatja az autót. A GT változaton a tolatólámpák és az irányjelzők és LED-es technológiájúak.
Az első generációs 208 volt az a modell, amelyen a Peugeot annak idején bevezette a legendás i-Cockpit®-ot. A szemmagasságban elhelyezett műszeregység az ALLURE és GT változaton digitális kijelzővel van ellátva. A nagyméretű 10” digitális panel új kialakítással, a GT változaton pedig szériában 3D kijelzéssel rendelkezik.
Mostantól a 208 összes változatán szériafelszerelés a központi nagy (10”) érintőképernyő, míg korábban az első két kiviteli szinten a képernyő csak 7” volt. Az ideális méretű kezelőfelületről gyerekjáték a legújabb generációs PEUGEOT i-Connect és PEUGEOT i-Connect Advanced infotainment rendszerek vezérlése.
Az új e-208-hoz fejlesztett tisztán elektromos motor 115 kW/156 LE teljesítményre képes, és a hozzá tartozó 51 kWh-s akkumulátornak köszönhetően 400 km hatótávolságot biztosít (WLTP).
A modellhez a márka a különböző felhasználási célokhoz és töltőberendezésekhez igazodva kétféle fedélzeti töltőt kínál: egy – a szériafelszereltség részét képező – 7,4 kW-os egyfázisú töltőt, valamint egy opciós felszerelésként rendelhető 11 kW-os háromfázisú töltőt.
20%-os töltöttségi szintről indulva a 80%-os szint elérése nyilvános töltőoszlop (100 kW) használata esetén kevesebb mint 30 percet, Wall Box esetén (7,4 kW) 4h40 percet, nagy teljesítményű csatlakozóról (3,2 kW) pedig 11 óra 10 percet vesz igénybe.
Az új Peugeot e-208 akkumulátorára 8 évre vagy 160 000 kilométerre szóló jótállás vonatkozik, és az átvizsgálások során egy tanúsítvány kerül kiállításra az aktuális akkumulátorkapacitásról.
Az új Peugeot e-208 értékesítése 2023. novemberben kezdődik.