36 ezer eurós alapáron debütált a Fiat 600e

0

Idén március végén egy rejtélyes Fiat prototípus járta az utakat, az ilyenkor megszokott matricába csomagolás sem maradt el természetesen.

Akkor az volt a kérdés, hogy vajon mit látunk a képeken? Sokan a Fiat 500X elektromos változatát véltél belelátni az elektromos újdonságba, de voltak olyanok is, akik szerint egy teljesen új modellt fog ezzel piacra dobni a márka. Jelenleg a Fiat kínálatában egyetlen tisztán elektromos személyautó van, ez a Fiat 500 elektromos változata a Fiat 500e. Igény pedig bizonyára lenne egy hasonlóan kellemes megjelenésű, de nagyobb méretekkel bíró tisztán elektromos Fiat modellre.

Akik az utóbbira tippeltek, nos azok nyertek ezúttal, hiszen a Stellantis legújabb sajtóanyaga értelmében a fenti cikkben is látható tesztautó a Fiat 600e volt. Kedden a Stellantis bemutatta legújabb elektromos SUV-ját, amely akár 400 km (WLTP) hatótávolságot is képes adni egyetlen töltéssel, az ára pedig 36 490 eurótól indul. Ez 372 forintos euróval számolva nagyjából 13,5 millió forintos árat ad ki. Persze erre még adók és egyéb tételek is rárakódnak, mire valaki meg tudja majd akár itthon is rendelni.

Ha valakinek ismerős a 600-as típusjelzés a Fiat háza táján, az jól emlékszik. Az 1950-es években létezett ilyen néven Fiat, amit akkor a gyár a Volkswagen Bogár ellenfeleként állított hadrendbe. Az újjászületett Fiat 600e sem marad versengés nélkül, hiszen a Stellantis szerint is az autó fő ellenfelének a Volvo EX30-at tekintik.

A Fiat új kompakt elektromos SUV-ja egy ötajtós jármű, amely öt utas számára elegendő hellyel és „bőséges tárolóhellyel rendelkezik a belső térben”. A 4,17 méteres hosszúságú 600e jó eséllyel veheti fel a versenyt a 4,23 méteres hosszal bíró Volvo EX30 ellen. A kompakt SUV-piac jelenleg a leggyorsabban növekvő szegmens Európában, így nem meglepő, hogy egyre több gyártó tolakodik a vásárlók pénztárcájáért, a legújabb versenyző a 600e.

A Fiat szerint az új 600e városi használatra és szabadtéri kalandokhoz egyaránt ideális. Az 54 kWh-s lítium-ion akkumulátorral működő 600e akár 600 km-t is képes magából kihozni, amennyiben azt csak városi körülmények között tesszük meg. Vegyes használatban a már említett 400 km a mérvadó.

A Fiat 600e a Stellantis eCMP padlólemezére került megépítésre és 115 kW teljesítményt képes produkálni. A DC villámtöltési képesség 100 kW, a csomagtartó mérete 360 liter (a Volvo EX esetében ez 318 liter). Az utastérben 64-színű hangulatvilágítás, masszázs-funkciós ülések és két digitális kijelző (10,25 col + 7 col). Elsőként az alapmodell és a La Prima kivitel lesz elérhető, a rendeléseket július 5-től várja a Fiat.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!