Megérkezett a Volvo első, jóárasított elektromos autója

0

A Volvo ma délután mutatta be első, belépő szintű tisztán elektromos autóját az EX30-at, ami olyan árcédulát kapott, amely viszonyítási alapként szolgál az ügyfelek és a versenytársak számára egyaránt.

Ahogyan a Volvo vezérigazgatója, Jim Rowan tavaly decemberben megerősítette az újságíróknak, a Volvo EX30 az ütemterv szerint halad és a mai bemutatónak a premierjét a YouTube-on tartotta a kínai tulajdonú autógyártó vállalat. Igaz, hogy egy előre felvett műsort adtak le, de a meglehetősen funky klipben Rowan megismételte, hogy a kicsit milyen nagy változást hozhatnak, vagy éppen a kis változtatásoknak is milyen nagy hatása lehet.

A tisztán elektromos Volvo EX30 4,23 méter hosszú, 1549 mm magas és 1,83 méter széles (2032 mm tükrökkel). Várakozásoknak megfelelően az EX30 a Geely SEA platformján kapott helyet, akárcsak a Smart #1 ami 4,27 méter hosszú. Azonban a Volvo újdonsága a SEA-E (Entry) verzióját kapta meg.

A Volvo vezérigazgatója elárulta, hogy az EX30 három változatot kap, ugyanis a Rowan szerint „egy méret nem felel meg mindenkinek”, ugyanakkor két féle akkukémiával lehet majd megvásárolni a belépő szintű tisztán elektromos Volvo-t.

Az alap változatot városi használtra ajánlja a Volvo első embere, amelyhez a svéd márka az egymotoros opciót ajánlja LFP akkumulátorral kombinálva. Az 51 kWh-s (49 kWh nettó) akkupakk a kínai CATL gyárából származik, melyhez 344 kilométeres (WLTP) hatótáv passzol. Az egyetlen motor 200 kW teljesítmény mellett 272 lóerőt és 343 newtonméteres maximális nyomatékot ad.

Ezen felül szintén elérhető lesz az EX30 egymotoros változatban melynek gyomárban egy 69 kWh-s NMC akkumulátor lapul és ezzel akár 480 kilométert (WLTP) is meg lehet tenni egyetlen feltöltéssel.

A kínálat csúcsa a Twin Motor Performance néven érkezik meg, amiben szintén a 69 kWh-s NMC akkumulátor kap helyet. A nettó 64 kWh-s akkumulátorral szerelt modell hatótávolsága ebben az esetben is 460 kilométer (WLTP), de a teljesítmény ami megkülönbözteti a másik két változattól az EX30-at. A Volvo állítása szerint az összkerékhajtással szerelt EX30 „hivatalosan a valaha volt leggyorsabban gyorsuló autónk!” 315 kW (428 LE) rendszerteljesítménnyel és 3,6 másodperces sprint idővel.

Ami a töltést illeti, az NMC akkumulátoros változatok egyenáramú töltési csúcsteljesítménye 153 kW és 26,5 perc kell, hogy 10-ről 80 százalékra töltsük az EX30-at. Az LFP akkumulátoros változat akár 134 kW-ig tölthető és 26 percre van szükségünk míg 80 százalékra töltjük. Az AC töltés 11 kW.

Mondhatni, hogy a Volvo EX30 az EX90 belső terére hajaz egy az egyben. Viszont a hátsó ablakokat a „Rear” gomb megnyomásával tudjuk leengedi illetve felhúzni. Ez a megoldás ismerős lehet a Volkswagen ID. modelljeiből. A szabadon álló érintőképernyőn kívül Rowan vezérigazgató kitért a Harman Kardon hangrendszerére is ami „megtölti az egész autót hanggal”. Ezt a hangulatot fokozza a változó belső világítás és a természet által ihletett hangképek.

Az EX30 hátsó csomagtere mindössze 318 literes és maximum 904 literre növelhető a hátsó ülések ledöntésével. Ezen kívül az EX30-ban található egy frunk is, ami többnyire a töltőkábeleknek van fenntartva.

A Volvo EX30 opcionálisan 5G-t kínál és Google vagy az Apple CarPlay rendszerét futtatja. A sofőrök az alkalmazáson keresztül is irányíthatják és felügyelhetik az autót, a telefon pedig autókulcsként is szolgál.

Ezen túlmenően a Volvo az online értékesítésre összpontosít, és az Egyesült Királyságot jelölte meg az első piacként, amely idén átvált egy teljesen integrált online/fizikai, közvetlen fogyasztói modellre.

Ahogy Rowan tavaly decemberben jelezte, a Volvo EX30 komoly szerepet játszik a vállalat növekedési stratégiájában. 2025-re a Volvo 1,2 millió jármű eladását tűzi ki célul világszerte a 2021-es 700 000-hez képest, ami négy év alatt 70 százalékos növekedést jelent. Ilyen mennyiségeket, bár valószínűleg a Geely anyacég határoz meg, természetesen elsősorban olcsóbb és Kínában gyártott modellekkel lehet elérni.

Mától indult az előfoglalás a tisztán elektromos Volvo EX30-ra. Az alapmodell 14 490 000 forintba kerül – ami egy Volvo-tól figyelemreméltó, és minden bizonnyal felkorbácsolja a jelenlegi piacot. A Performance AWD ára 19 090 000 forint; továbbá az egymotoros nagyakkus modell 16 490 000 forinttól kezdődik.

A Volvo nem titkolt célja, hogy az EX30 néhány éven belül a márka legkelendőbb modellje legyen. Ezért az EX30-at Chengduban, Daqingban és Taizhouban fogják gyártani eddig még ismeretlen kapacitással.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!