Honda: a lítium-ion akkus autók mindig drágábbak lesznek, mint a benzinesek

0

A Honda amerikai üzleti és értékesítési alelnöke, Dave Gardner szerint a lítium-ion akkumulátorral ellátott elektromos autók mindig drágábbak lesznek, mint a benzines társaik.

Tény, hogy a tisztán elektromos autók népszerűsége egyre jobban nő, főleg Európában, ahol a belsőégésű autók hátralevő ideje egyre inkább csökken. Az öreg kontinensen már most látni olyan eseteket, mikor az elektromos autók olcsóbbak, mint a belsőégésű társaik. Norvégiában például egy elektromos Porsche Taycan nagyjából fele annyiba kerül, mint egy Panamera. Franciaországban egy BMW i4 M50 35 százalékkal olcsóbb, mint egy benzines M3 vagy M4.

Ezen kivétlek ellenére még mindig jóval drágábban lehet megvásárolni egy elektromos autót, mint egy vele egyenértékű benzinest. Németországban egy Volkswagen ID.3 legalább 8000 euróval többe kerül, mint egy jól felszerelt Golf. Így jogosan tehetjük fel a kérdést, hogy miért is kerül egy belépő szintű elektromos autó többe, mint egy azonos kategóriájú hagyományos társa?

A The Drive megkérdezte a Honda amerikai üzleti és értékesítési alelnökét, Dave Gardnert aki a következőket mondta. “Nem hisszük, hogy a jelenlegi lítium-ion akkumulátorral szerelt technológia hosszú távú megoldást jelent. A szilárdtest-akkumulátorok lesznek azok, melyek elhozhatják a változást.”

Gardner szerint a jövőbeli szilárdtest-akkumulátorok elhozhatják azt az időt, mikor a belépő szintű EV-k ára a belsőégésű autók környékén legyenek. Továbbá a vezető elismerte, hogy hosszú utat kell még bejárni addig, míg a szilárdtest akkumulátor megérkezik és a közelgő Prologue crossoverében is a lítium-ion technológiát fogja alkalmazni a Honda.

Ennek ellenére a Honda továbbra is elkötelezett a szilárdtest-akkumulátorok fejlesztése mellett.
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!