Lassan összeáll a kép az egyik legjobban várt és legaranyosabb elektromos kisautó, a Microlino kapcsán. Az idei év májusa több szempontból is érdekes volt a típus életében. A sok szervezkedés, tulajdonosváltás és útkeresés után május elején be tudott indulni Torinóban az előszériás próbagyártás. A limitált premier-széria (Pioneer Edition) után azt is tudni, hogy épül fel a teljes kínálat.
Egy ideje megvolt a lehetősége minden érdeklődőnek, hogy éljen az előfoglalás lehetőségével. Sok más gyártóhoz hasonlóan itt is azt jelentette, hogy nem konkrét autót foglalt le ezzel, hanem gyakorlatilag egy igényt jelentett be egy digitális űrlapon. A napokban azonban eljött a jó világ annak a 30 000 előrendelőnek, akik így jártak el. Hiszen mostantól ezeket az igényeket konkrét rendelésekre lehet átváltani.
Az első hivatalos árat Svájc kapja majd. A tervek szerint ide kerülnek az első sorozat-gyártott darabok Torinóból még az idén nyáron. Itt 14 990 svájci frankot (CHF) kell kifizetni az autóért, ami kicsit magasabb, mint az eredetileg is beharangozott 12 500 eurós nyitóár. A Microlino gyártója szerint minden európai országban oda szabott árakkal készülnek majd, amit az ottani premier előtt nem sokkal jelentenek be. Hogy ezt mennyire díjazzák a vásárlók, azt majd az idő eldönti.
A svájci debütálás után Németország és Olaszország következik, 2022 őszén. Érdekesség, hogy a Microlino szeretne minél több vásárlót magához csalogatni, de a legyártott autók darabszámát nem fogják drasztikusan emelni.
„Óriási az igény, amit látunk, és fontolgatjuk kapacitásunk további növelését a jövőben. Ebben az évben a minőségre összpontosítunk, nem a mennyiségre. A világméretű ellátási lánc kihívásai, valamint az egyes nyersanyagok drágulása és az akkumulátorárak megduplázódása ellenére elégedettek vagyunk azzal, hogy elérhető áron piacra dobhatunk egy prémium és egyedi könnyű elektromos járművet” – mondta Oliver Ouboter, a Microlino alapítója
A gyártási kapacitás várhatóan évi 1500 járművel kezdődik az olaszországi torinói gyártóüzemében. Ez a szám végül évi 10 000 elektromos Microlino autóra emelkedik.
Az 535 kg-os Microlino Európában az L7e járműosztályba kap helyet, ami azt jelenti, hogy műszakilag négykerekű, nem pedig autó. A Microlino kis mérete és könnyű kialakítása lehetővé teszi kevesebb anyag felhasználását és kisebb akkumulátor használatát. 6, 10,5 vagy 14 kWh-s akkumulátorcsomagok közül választhatunk.