Megkezdődött a Microlino sorozatgyártása

0

Megannyi halasztás, késés után végre megkezdődött a Microlino elektromos autó sorozatgyártása.

Az olaszok sok mindenben jók, többek között abban, hogy kiválóan csomagoljanak be és adjanak el olyan kicsi elektromos autókat, mint a Fiat 500e, vagy éppen az általunk is figyelemmel kísért Microlino. Utóbbi márka egy ideje azzal küzd, hogy legyártott autók képében végre a piacra léphessen.

Legutóbbi hírünk a típusról tavaly szeptemberben érkezett, azóta eltelt pár hónap. Akkor arról számolhattunk be, hogy a Micro Mobility Systems tulajdonában lévő Microlino bemutatkozott a végleges formájában, amit már sorozatban is gyárthatnak a már megismert gyártópartner, a CECOMP segítségével. Idáig eljutni nem volt egyszerű, több probléma is hátráltatta a Microlino megszületését. Az eredetileg a BMW Isetta megjelenésére alapozó Microlino 2.0 egy városi elektromos kisautó, melynek az elmúlt 1-2 évben igen kalandos útja volt. A problémát főként a Micro Mobility Systems és az Artega cégek közötti vita okozta.

Akkor úgy számoltak a márkánál, hogy 2021-ben indulhat a sorozatgyártás Torinóban, ami sajnos nem jött össze. A késés okaiként a szűkös nyersanyagforrásokat nevezte meg a gyártó, valamint más, globális ellátási lánc tartós szűkösségét.

Most azonban úgy tűnik, eddig kellett csupán várni és lassan talán tényleg felbukkanhatnak ezek a mókás elektromos kisautók a városok utcáin. Az alábbi videó szerint ugyanis többszöri késés után láthatóan végre elérkezett a Microlino sorozatgyártásának megkezdése. A Micro Mobility Systems tájékoztatása szerint az olaszországi torinói összeszerelősort már üzembe helyezték ahol jelenleg az elő-szériás járművek gyártása folyik.

A torinói végszerelde 3000 négyzetméter alapterületű és teljes egészében napelemekkel borított. A cég szerint legfeljebb 100 embert tudnak foglalkoztatni. A kezdeti felfutási fázis után egy Microlino várhatóan 20 percenként gördül le a gyártósorról. A típus alkatrészeinek több, mint 80 százalékát Európában gyártják, többségüket Olaszországban. Ezt szintén a Micro Mobility Systems képvisleője mondta.

A Microlino weboldalán továbbra is 12 500 eurós alapár szerepel, valamint az hogy 2022 harmadik negyedévétől válik elérhetővé az autó. Alább a főbb paraméterek:

  • 230 km hatótáv
  • 90 km/h végsebesség
  • 497 és 535 kg közötti tömeg
  • 12,5 kW teljesítmény, 89 Nm nyomaték
  • 3 méretű kapacitással szerelt akkupakk (6, 10,5 és 14 kWh – NMC/NCA kémia)
  • 6 kW-os töltő (AC)
  • 230 literes csomagtér
  • Hossz: 2519 mm, szélesség: 1473 mm, magasság: 1501 mm