Végre, gyártásra kész a 230 km hatótávú városi Microlino

0

A tegnapi nap sem telt el újdonságok nélkül az elektromos autópiac. Ilyen, ha éppen a világ egyik legismertebb és legrangosabb autókiállítása zajlik, amin ráadásul egyre nagyobb mértékben vesz részt az elektromos meghajtás.

A tegnapi napon sok olvasónk kedvence, a Microlino is jelentkezett a maga hírcsomagjával és egyben megmutatták miniautójuk gyártásra kész verzióját is.

Nem kis dolog ez, hiszen amilyen siker fogadta az első reboot-ötlet vázlatait, annyira sokáig tartott idáig eljutni. Az eredetileg a BMW Isetta megjelenésére alapozó Microlino 2.0 egy városi elektromos kisautó, melynek az elmúlt 1-2 évben igen kalandos útja volt. A problémát főként a Micro Mobility Systems és az Artega cégek közötti vita okozta. 2019 végére azonban úgy tűnt a vita megoldódott, és mindkét fél elégedett lehet az eredménnyel.

Az autó gyártáshoz az új partner a CECOMP nevű olasz vállalat lett. A Microlino 1.0-t a cég teljesen újra tervezte, hogy növeljék a biztonságot, továbbá az átalakítás részeként teljesen új vázat kapott a kisautó. Stílus tekintetében a 2.0 verzió még áramvonalasabb lett, mint elődje. Emellett egy vékonyabb A-oszloppal, és szélesebb hátsó résszel gondolták újra a tervezők a városi kisautót. A Micro szerint a modell belseje is teljesen átalakult, és a kormánymű is rögzítve lett.

A Micro a gyártás előtt álló Microlinó újratervezett változatát, 2020-ban a covid miatt törölt Genfi Autószalonon szerette volna bemutatni. Szerencsére sokat javult a járványhelyzet azóta, így idén végre élőben is meg lehetett csodálni a sorozatgyártásra kész autót, valamint egy hasonló dizájnnal megrajzolt háromkerekű elektromos robogót is.

A Microlino 2.0 elsősorban a városi közlekedésre lett tervezve, ehhez mérten tudása is így lett méretezve. Az autó három felszereltségi szintben lesz elérhető: Urban, Dolce és Competizione. Az egyes szintek akkukapacitása rendre 6, 10,5 és 14 kWh, mellyel a hatótáv 95, 175 és 230 km. A mérési metódus nem ismert, de vélhetően városi használattal jöttek ki a számok. Ami közös a kivitelekben, az a végsebesség (90 km/h) és a teljesítmény (19 kW – 25 LE).

A gyártás idén indul Torinóban (évi 7500 darab, bővíthető a kapacitás) és nem sokkal az IAA rendezvény után elérhetővé válik az online konfigurátor. Az alapár 12 500 euró maradt, dacára a sok fejlesztésnek az autó eddigi életútja során.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!