Sikeres az Audi töltőállomása, bővítik a hálózatot

0

Az első, németországi töltőközpont hat hónapos kísérleti szakaszát követően az Audi számtalan „elsöprően pozitív” visszajelzést kapott és bővítik a hálózatot. 

Egyre több autógyártó figyel arra, hogy az igencsak borsos árú elektromos autóit vásárlóknak ne a töltőoszlop mellett kelljen toporogni, míg az autó feltölt. A viszonylag rövid idő (20-40 perc kb.) is sokszor meghatározó tud lenni, szóval ez is egy kiváló lehetőség egy márka imidzsének építésére.

A nagy európai töltőhálózatok közül az Ionity már felismerte mindezt. A mostani helyzet sokszor elég lehangoló egy ilyen villámtöltő esetében, amiért jellemzően a lokáció a felelős. Ezeket a töltőket ugyanis sokszor autópályák és forgalmas főutak mentén telepítik és nem mindig van lehetőség már létező kiszolgáló létesítmények mellé települni. Ilyenkor lépni kell és a szolgáltatónak, vagy autómárkának magának kell kézbe venni a dolgokat, ahogyan azt például a Tesla, vagy éppen az Audi is teszi.

Tavaly májusban számolt be az Audi arról, hogy magasabb szintre emelnék ügyfeleiknek az e-autós töltés perceit és egy saját tervezésű töltőállomás-hálózatot akarnak megvalósítani „Audi Charging Hub” néven. A két szintű épület földszintjén számos töltő, míg az emeleten pedig egy váróterem található. Az Audi elmondása szerint a váróterem a reptéri várók hangulatát és minőségét hozza.

A Charging Hub moduláris konténerkockákból áll, melyben puffertárolóként használt lítium-ion akkumulátorok is helyet kapnak. Természetesen ide olyan akkumulátorok kerülnek, melyeket az elektromos autókból szerelnek ki így jelentős mennyiségű energiát lehet majd itt tárolni. A visszatöltést napelem rendszer segíti. Ezzel a lépéssel pedig elkerülhető a költséges infrastruktúra-bővítés, révén nem lesz szükség nagyfeszültségű vezetékekre és transzformátorokra. Az állomás 2,45 MWh energia tárolására lesz képes és egyszerre hat darab autó tud egyszerre 300 kW sebességgel tölteni. Az első ilyen létesítmény 2021 december 23 óta üzemel teszt jelleggel Nürnbergben, a töltőállomás és a társalgó éjjel nappal elérhető.

A 6 hónapos tesztidőszak lezárult a napokban és az Audi szerint a visszajelzések kiemelkedően pozitívak voltak. Az elektromos autók tulajdonosai imádták. Nagyjából 3100 töltést indítottak itt a 6 hónapos időszakban a 6 nagy teljesítményű töltőről, egy nap átlagosan 800 kWh energiát vételezett itt a szintén átlagosan napi 35 látogató.

Ezen információk alapján az Audi folytatja a hálózat kiépítését. A következő ilyen állomás Zürich mellett létesül majd, ráadásul a város területén. A rendelkezésre álló szűk hely miatt itt egy több emeletes objektumot kell elképzelni és még az idén meg fog épülni. Zürich után még két városban, Berlinben és Salzburgban épül ilyen hub a 2022-es év folyamán. 2023-ra az Audi azt tervezi, hogy három további töltőállomást épít fel a német nagyvárosi területeken. Majd 2024-ben még több töltőállomást, szintén német városokban.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!