A Renault bemutatta az elektromos áruszállítók új generációját

0

A Renault teljesen megújította elektromos haszongépjármű-kínálatát. Az új Kangoo Rapid E-Tech Electriccel a franciák bemutatták akkumulátoros kompakt furgonjának második generációját.

A Renault Kangoo tisztán elektromos változata (Z.E.) jó pár éve velünk van és sokan használják nagy megelégedettséggel. Nem is gondolnánk, de 2011 óta létezik ilyen kivitel, bár az első generációs Kangoo-ból is volt egy limitált széria, ami kizárólag elektromos meghajtással működött.

Éppen ezért ideje volt megújítani a modellt és egy ma elvárható szintre emelni az elektromos Kangoo tudását, hiszen a 22 kWh-s akkupakkot nem igazán hívhatjuk elégséges megoldásnak. Az első komolyabb hírek a megújult Kangoo-ról tavaly ősszel érkeztek, akkor gyakorlatilag az összes főbb paraméter és a kinézet is megismerhetővé vált. Most pedig sajtóanyag hozza el a jó hírt, miszerint hivatalosan is létezik a Renault Kangoo tisztán elektromos változatának második generációja, ami az E-Tech Electric utótagot viseli. Azonban a nagyobb méretekben gondolkodóknak is hozott jó híreket a Renault. Hiszen a Kangoo mellett a tisztán elektromos Master E-Tech Electric is bemutatkozott.

A Kangoo Rapid E-Tech Electric elektromos motorja 90 kW teljesítménnyel rendelkezik, maximális nyomatéka 245 Nm. Az akkumulátor kapacitása 45 kWh, ami akár 300 kilométeres hatótávolságot is lehetővé tesz, WLTP ciklusban mérve. Alapáron 11 kW teljesítményű AC fedélzeti töltő jár, de opcióként 22 kW-os egységet is vásárolhatunk. A DC villámtöltési képesség 80 kW teljesítménnyel mutatkozik meg.

Kellemetlen és érthetetlen is egyben, hogy a DC villámtöltést csak a 22 kW-os AC fedélzeti töltő megvásárlásával együtt adja a Renault. Aki a 11 kW-os kivitelt választja, az nem tudja villámtöltei az elektromos Kangoo-t. A 22-es AC esetén alapáron jár hőszivattyús fűtés, míg a 11 kW-os verzióban ez feláras. Méretre két hossz várja majd a vásárlókat. Az egyikben 3,9, a másikban (később kezdődik ennek értékesítése) 4,9 köbméteres a raktér. A rakomány tömege 600, illetve 800 kg lehet maximálisan, kiépítéstől függően. Mindkét verzióval lehet majd vontatni is, 500 kg tömegig.

Hasonló furcsaság várja a Master E-Tech Electric furgon vásárlóit is, itt alapból 3,7 kW az AC fedélzeti töltő teljesítménye, feláras a 22 kW és a DC villámtöltés képessége is csak utóbbihoz jár. Az akkupakk kapacitása 33-ról 52 kWh-ra nőtt. A furgont 15 különböző méretben és kiépítésben lehet megvásárolni.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!