Piacvezető akar lenni a Peugeot az elektromos haszonjárműveivel

0

A 2022-es évet hiánytalan elektromos furgon portfolióval kezdte meg a Peugeot. Az útnak azonban közel sincs vége. Elektromos típusainak folyamatos frissítésével támogatja azon ambicióját a gyártó, hogy az év végére vezető pozíciót érjen el a helyi emisszió nélkül használható könnyű haszonjárművek európai piacán.

Az előző évtized végén született elemzések 2025-re 1,1 millió darabos éves forgalmat prognosztizáltak az elektromos kisáruszállítók globális piacán. Noha az elhúzódó járvány, illetve az azt kísérő gazdasági visszaesés felborította ezeket az előrejelzéseket. A villanymotoros furgonok új technológiájuknak és az abból adódóan általuk képviselt, eltérő ügyfélértéknek köszönhetően bizonyos fokig védettnek bizonyultak a piaci hanyatlás ellen. Egyes piacokon már most érvényesülni látszik a személygépkocsiknál mostanra általánossá vált jelenség. Nevezetesen, hogy az elektromos járművek iránti kereslet a piac átfogó dinamikájától függetlenül – azaz akár általános visszaesés mellett is – folyamatos növekedést mutat.

A Peugeot a második generációs Partner elektromos átépítésével 2013-ban kínált megoldást az emissziómentes áruszállításra. Azonban a rendszerszintű elektromos stratégia megvalósítása a harmadik generációs Peugeot Expert kompakt modellel vette kezdetét. A modell alapját adó EMP2 platformot eleve úgy alakította ki a Peugeot, hogy alkalmas legyen részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok befogadására. Az e-Expert 2020-as bevezetését követően 2021 végére a gyártó LCV-portfoliójának fennmaradó két tagja: a Boxer, illetve a szintén EMP2 alapú Partner is akkumulátoros elektromos hajtással bővítette kínálatát. A Peugeot ezzel a piacon elsőként valósította meg haszonjármű-palettájának 100 százalékos villamosítását.

A három modell közös vonása, hogy rakterük kapacitása minden kivitelben megegyezik a hagyományos, belső égésű motorral szerelt variánsokéval, illetve, hogy az összes rendelkezésre álló felépítményvariációval kombinálhatók. A közös műszaki alapokon nyugvó e-Partner és e-Expert modelleket ugyanaz a 100 kW (136 LE) csúcsteljesítményű, 260 Nm maximális forgatónyomatékú villanymotor hajtja.

A felhasználó három fokozatban (60, 80 vagy 100 kW) szabályozhatja a tényleges csúcsteljesítményt, a rakomány és a terhelés jellegéhez igazítva a jármű energiafelhasználását és hatótávolságát. Az e-Boxer villanymotorja 90 kW (122 LE) csúcsteljesítményre képes, maximális forgatónyomatéka 260 Nm – a villanymotorok műszaki sajátosságainak köszönhetően ez az érték a gázpedál első érintésétől fogva rendelkezésre áll, ami jelentősen megkönnyíti az elektromos haszonjárművek vezetését, akár teljes terhelés mellett is.

A Peugeot e-Partner egyféle, 50 kWh kapacitású akkumulátorral került forgalomba, az e-Expert választhatóan 50 vagy 75 kWh-os akkumulátorcsomagja révén rugalmasan alkalmazkodik a felhasználó egyéni igényeihez vagy elvárásaihoz. Az e-Boxer eredetileg 37 vagy 70 kWh kapacitású akkumulátorral került piacra, 2022 májusában azonban az utóbbit egy nagyobb, 75 kWh-os akkumulátorcsomaggal váltotta ki a Peugeot. Ez 10%-kal megnövelt hatótávolságot eredményezett, továbbá lehetővé tette, hogy a mérnökök 260-ról 350 Nm-re emeljék a villanymotor maximális forgatónyomatékát.

Ez a piaci bevezetést követően jóformán azonnal megejtett, érdemleges módosítás is arra utal, hogy a Peugeot kiemelt jelentőségű modellcsaládként kezeli elektromos könnyű áruszállítóit. Az elektromos mobilitás terén folyamatos a fejlődés, a Peugeot pedig ügyel arra, hogy ügyfeleit mindig az elérhető legjobb megoldásban részesítse. Így várhatóan a jövőben is gyors ütemű, kézzel fogható fejlesztésekkel tartja a piaci kínálat élén elektromos járműveit, hogy 2022-ben és azon túl is megvalósíthassa stratégiai célkitűzését, és az európai e-LCV piac vezető szereplőjévé váljon.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!