Csaknem megháromszorozódott az európai elektromos teherautók értékesítése

0

Az elektromos teherautók fejlődése és térnyerése egyelőre korai szakaszban jár, de már most láthatjuk a gyors növekedés egyértelmű jeleit.

Sokan hiszik azt, hogy szép és jó az elektromos kamionok létezése, de amíg a jelenlegi akkutechnológia nem fejlődik egy komolyat, ezek a járművek maximum a katalógusban léteznek. Pedig az igazság nem is állhatna messzebb a valóságtól, hiszen az elektromos kamionok csak Európában 193 százalékos növekedést tudtak produkálni.

Persze lehetne mondani, hogy mihez képest dobálózunk ekkora növekedéssel. Jó tudni, hogy csak tavaly 346 darab új elektromos kamion került a kontinens útjaira, ráadásul a 16 tonnánál nagyobb kategóriában. Minderről az IHS Markit nevű elemzőcég készített kimutatást, a Volvo Trucks megbízásából. Ebben a 346 darabban nincsenek benne az angol számok, mert onnan nem érkezett adat.

A piac királya a Volvo Trucks. Az elektromos Volvo kamionok 42 százalékát vitték el Európában, vagyis konkrétan 145 darabot. Idén pedig még nagyobbat durranthat a márka, hiszen elmondásuk szerint az idei évre már most 1100 e-kamionra kaptak rendelést. Igaz, ezeket globálisan fogja teríteni a Volvo.

2022 második felében három új Volvo elektromos kamion is gyártásba kerül (FH, FM és FMX) és Amerikának még a Volvo VNR-ből is jut. Szóval lesz mit venni annak, aki ilyen kamiont venne. A Volvo Truck szerint kamionos üzletágukon belül az elektromos meghajtásúak értékesítései 2030-ra elérhetik az 50 százalék körüli részesedést.

Eltökélt szándékunk, hogy az elektromos teherautó-forradalmat mi vezessük és piacvezető pozíciónk Európában a legjobb bizonyíték arra, hogy jól csináljuk. Még ha a mennyiségek továbbra is alacsonyak, gyorsan növekvő érdeklődést tapasztalunk Európában, Észak-Amerikában és a világ más részein egyaránt. 2021-ben több mint 20 országban, több mint 1100 teherautóra vettünk fel megrendeléseket, beleértve a vásárlási szándéknyilatkozatokat is. Meggyőződésem, hogy kulcsfontosságú versenyelőnnyé válik az elektromos, zéró károsanyag-kibocsátású kamionok elérhetősége egy gyártó kínálatában.” – Roger Alm a Volvo Truck igazgatója.

Az IHS tanulmányában az is benne van, hogy darabszámra melyik EU-s országba hány e-kamion került, amiben Magyarország is benne van 7 darabbal:

  • Svájc: 77
  • Norvégia: 56
  • Svédország: 47
  • Hollandia: 42
  • Németország: 37
  • Franciaország: 25
  • Dánia: 21
  • Spanyolország: 11
  • Olaszország: 9
  • Magyarország: 7
  • Lengyelország: 4
  • Belgium: 3
  • Cseh Köztársaság: 2
  • Finnország: 2
  • Írország: 2
  • Ausztria: 1
  • Összesen: 346 db