Az MG4 lehet a kínaiak válasza a VW ID.3-ra

0
Reklám

Az MG Motor új elektromos modellt jelentett be, amelyet az idei év negyedik negyedévében mutatnak be.

Nagyot megy az angol (igazából jelenleg Kínai) MG az elektromos autók területén, az egyszer biztos. Az Angliában rendkívül sikeres ZS EV után nemrég ledobták az egész Európát beterítő bombájukat az első tisztán elektromos kombival (MG5 EV). Nagy lehet a kereslet az MG5 modellre, hiszen eddig nem létezett elektromos kombi Európában, pedig igény az bőven lenne rá. Erre a sok sikerre pedig a koktélcseresznye a Marvel R SUV lesz, igaz, arra még várni kell egy pár hónapot. Ha tartja magát az MG az általa kitűzött menetrendhez, akkor már idén ősszel megvehetjük ezt a kiváló tisztán elektromos SUV-t.

Ez eddig 3 tisztán elektromos modell, melyből kettő az tisztán SUV, míg egy a családok kedvencének számító kombi kategóriában támad. Azonban van még egy másik kasztniforma, amit imádunk Európában, ez pedig a hatchback, vagyis az ötajtós csapott-hátú autók. Ezen kategória tisztán elektromos változatában indul a vásárlók kegyeiért többek között a Volkswagen ID.3, az Opel Astra, vagy éppen a Peugeot 308 is.

Az MG is láthatja a fantáziát a kategóriában, hiszen egy igen komoly érdeklődést kiváltó Twitter posztot helyeztek el a márka csatornáján február 23-án, benne egy videóval, amiben egy még nem ismert MG modell látható, termesztésen tisztán elektromos meghajtással.

Reklám

A poszt szövege szerint egy teljesen új, 100 százalékban elektromos MG van a videón. Melynek a premierje idén várható Angliában, valamikor a negyedik negyedévben. A hossza 4300 mm, ami az angol ízlés origója. A szöveg végén a link az MG hírlevelének feliratkozására visz.

Az angol Autocar magazin rögtön egy komplett teória-halmazt épített fel a videóra, nézzük az angol kollégák mit vélnek tudni az újdonságról. Elsőként rögtön a névvel kezdik, szerintük MG4 néven érkezik a leginkább a VW ID.3 ellenfelének (hosszúsága 4,26 méter) szánt újdonság.

Az akkupakk kapacitása kérdéses, ahogyan a felhasználandó kémia is. Az MG5 EV esetében a kisebb pakk (50,3 kWh) LFP, míg a nagyobb (61,1 kWh) már a jobb tulajdonságokkal bíró NMC kémiát kínálja, így vélhetően az MG4(?) esetében hasonló választási lehetőségeink lesznek. Ugyanez a helyzet a teljesítménnyel is, azt 115 és 130 kW közé várják az újságírók. AC ágon 11 kW, míg DC ágon 80-90 kW környéki teljesítmény jöhet. Hogy végül mit mutatnak a tényleges specifikációk, arra az év végig várnunk kell.