Évi hétszázezer e-autó akkumulátor készülhet a GM új gyárában

0

A General Motors és az LG Energy Solution újabb, óriási, 50 GWh-s akkumulátorcella-gyárat épít Michigan Államban.

Az amerikai General Motors egyre nagyobb erővel ugrik fejest az elektromos autók gyártásába. Mindehhez természetesen rengeteg akkumulátor is kell. Az akkucella persze csak egy dolog, azt be is kell építeni valamibe, ez pedig a GM-nél az Ultium padlólemez.

A 2020 tavaszán bemutatkozott technológiát a személyautós kínálat megtámogatására fejlesztették ki. Az Ultium a padlólemez és az ezekbe kerülő akkucellák összefoglaló neve. Természetesen az Ultium nem csak konkrétan a GM, de az összes kapcsolódó márka típusaiban is megjelennek a jövőben. A legszembetűnőbb átalakuláson a Cadillac megy át jelenleg, hisz ez a márka tölti majd be azt a szerepet, hogy csak tisztán elektromos meghajtású modelleket kínál. Ennek az új érának lesz az eső szereplője a Lyriq.

A General Motors eddig két akkugyárat tervezett be, melyek működtetésében az LG Energy Solution a stratégiai partner:

Lordstown, Ohio (30+ GWh) – tervezett gyártásindítás: 2022
Spring Hill, Tennessee (30+ GWh) – tervezett gyártásindítás: 2023

Itt nem áll meg a General Motors. Legújabb sajtónyilatkozatukból kiderül, hogy egy harmadik akkumulátorgyár megépítését is napirendre tűztek. Az üzem szintén az Államokban épül majd meg, Michigan Államban (Lansing). A tervezett beruházás teljes költsége 2,6 milliárd dollár és ha maximális kapacitással tudnak majd dolgozni itt, az évi 50 GWh-nyi akkucellát jelent.

„Az Ultium cellák mostantól újabb GM üzemből érkeznek hozzánk. Az új akkumulátorcella-gyár várhatóan 1700 új munkahelyet teremt, ha a létesítmény teljesen működőképes lesz. A mintegy 2,8 millió négyzetméter alapterületű létesítmény helyszínének előkészítése idén nyáron kezdődik és a tervek szerint 2024 végén nyitjuk meg az üzemet. A létesítmény akkumulátorcellákkal látja majd el el a michigani Orion Assembly és más GM összeszerelő üzemeket, ahol elektromos autók készülnek. Az Ultium Cells várakozásai szerint a létesítmény 50 gigawattórás gyártási kapacitással fog üzemelni.”

Ha ezt az 50 GWh-t átváltjuk autónkként 70 kWh-s akkupakkra, akkor éves szinten csak az itt előállított akkumulátorok 700 ezer elektromos autóhoz lesznek elegendőek. Az első elektromos GM a Hummer volt, melynek kiszállításai megkezdődtek és őt követheti hamarosan a fent említett Lyriq. Ám ezek viszonylag kis darabszámos járművek. Az igazi nagy dobás a Silverado pickup és az Equinox modellek elektromos változatai lesznek, utóbbi 30 000 dolláros áron nyitna az USA-ban.