Akár 400 km hatótávval debütálhat az új Peugeot e-308

0

Bár a nemrég bejelentett tisztán elektromos Peugeot e-308 csak jövőre kerül piacra, most mégis érkezett néhány technikai adat a kompakt elektromos modellről.

Akárcsak az Opel esetében az Astra, úgy a Peugeot kapcsán a 308 lehet a következő nagy dobás. Pontosabban azok tisztán elektromos változatai. Hasonlóan az Astrához, a 308 is hibridként kezdte elektromos újjászületését, majd nem sokkal a hibrid után, jött a BEV verzió bejelentése is.

A Peugeot is a Stellantis Csoport tagja, így nekik is az elektromos meghajtás a prioritás. Ennek fényében ideje lenne náluk is leporolni a tisztán elektromos 308 ügyét, amiről annak 2019 végi bejelentése óta elég nagy a csend.

Most az angol Autocar Magazin vette elő a tisztán elektromos Peugeot 308 ügyét (aminek neve vélhetően e-308 lesz). Az egyik legfontosabb adat a mostani adatok közül az a bemutatkozás időpontja, amit vélhetően igen sokan várnak: szerintük ez 2023 júliusában fog megtörténni. A távoli premiert talán kicsit ellentételezni tudja, hogy az értékesítések viszont szinte rögtön meg is kezdődnek majd az esemény után. További finomság, hogy a sokak által kedvelt kombi kivitelt is kap majd elektromos meghajtást.

A technológia kapcsán egyelőre csak találgatások vannak. Az e-308 vélhetően egy elsőkerék-meghajtású elektromos személyautó lesz és vagy az e-CMP, vagy az EMP2 padlólemezre épül meg. Ha valaki az „egyen Stellantis” tudást várta (100 kW-os motor/50 kWh-s akkupakk), annak jó hírünk van. A pletykák szerint a Peugeot e-308 egy kicsit bővebb tudásból gazdálkodhat.

Egyrészt a 100 kW helyett itt már 114 kW teljesítmény hajthatja előre az autót, míg az akkupakk is az 50 kWh helyett (45 kWh használható) 54 kWh kapacitással várja a vásárlókat. Ezzel az akkupakk kapacitása 5 kWh-va bővülne. A dinamikus vezetési élményért is tízzel több Nm felelhet, 270 Nm.

Az akkupakk mérete nem változik a mostani 50 kWh-s kivitelekhez képest, ám azokban a jobbnak számító NMC811-s kémiájú cellák sorakoznak majd, a manapság terjedő LFP cellák helyett. A megtehető további extra kilométerekért vélhetően a nemrég bemutatott fejlesztések is megjelennek majd.

Ezek fényében az angol autós magazin 400 km-es WLTP hatótávot tippel a hamarosan érkező e-308 adattáblájára, a 100 kW-os DC villámtöltési teljesítmény és a 11 kW-os AC fedélzeti töltő mellé. Hogy ezekből mi valósul majd meg és milyen lesz az e-308 végleges formája, azt csak később tudjuk majd meg.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!