A Renault felgyorsítja az átállást a teljesen elektromos jövőre Európában, azonban van egy „B” terve is a francia autógyártónak.
A Francia Renault kapcsán többször is elhangzott, hogy komoly erőkkel fordulnak rá az elektromos meghajtású autók gyártására. Tavaly nyáron Luca de Meo vezérigazgató arról beszélt, hogy a Renault 2025-ig 10 új elektromos modellt mutat be és 2030-ra az eladott autóinak 90 százalékát elektromos modellek adják majd.
Azokban a hetekben került bemutatásra a nagy sikerű Renault 4 és 5 újra gondolása. A Renault 4Ever és a Five részei a Renaulution projektnek és mindkét autó a francia márka dedikált padlólemezére, a CMF-B EV-re épülne. Ezek az újdonságok vélhetően 2025 környékén érkezhetnek meg. Tavaly szeptemberben pedig még ennél a két autónál is nagyobbat robbant a tisztán elektromos Megane bejelentése.
Gondolhatnánk, hogy ezek józan és reális célkitűzések, ám úgy tűnik, hogy a Renault emeli a tétet és csatlakozik olyan nevekhez, mint például az Audi. A Renault is bejelentette, hogy 2030-tól Európában nem kívánnak új autóként belsőégésű motorral szerelt modelleket forgalmazni. Erről az Automotive News számolt be a napokban, a lap idézte Luca de Meo szavait is:
„A Renault 100 százalékban elektromos lesz 2030-tól Európában.”
Viszont a Renault álmárkájánál, a Dacia-nál más a helyzet. Ugyanis a Dacia esetében az utolsó lehetséges pillanatig jelen lesz a belsőégésű motor, ami vélhetően jóval 2030 utáni időpontot jelent. A Renault a nagymértékű elektromos modell értesítésével vélhetően ellensúlyozni tudja majd a Dacia kibocsájtási értékeit. Így egy ideig még büntetés fizetése nélkül kerülhetnek belsőégésű motorral szerelt új Dacia-k az utakra.
„A Dacia az utolsó lehetséges pillanattól lesz csak elektromos márka, ezzel megtartva a márka alapértékét: pénzért gazdaságos, de használható autót.”
Ezzel a mostani bejelentéssel tehát a Renault is kitűzte magának az utat a tisztán elektromos meghajtás irányába. A céldátum pedig 2030. Ezen modellek gyártására is készülnek, hiszen még tavaly nyáron volt szó az ElectriCity-ről, ami a Renault reményei szerint „Európa legnagyobb és legversenyképesebb elektromos járműgyártó központja” lesz. A terv egyik eleme az, hogy 700 állandó új állás is létrejönne 2025-re, melyből 350 a Renault maubeuge-i, másik 350 douai-i és ruitz-i gyárakon belül jön létre. A most említett 3 gyárban jelenleg összesen 5000 alkalmazott dolgozik és velük az alábbi a Renault terve:
- Douai-ben készülne a már bemutatott, tisztán elektromos Megane végleges verziója. Még idén. Ami azért jó hír, mert a típus bemutatásakor még csak találgatás szinten ment a gyártás beindítása. Továbbá egy most még ismeretlen, C méretosztályba tartozó elektromos jármű is itt készülne, amiről eddig még semmilyen információ nem tudható.
- Maubeuge-ben készül 2022-től az új, tisztán elektromos Renault Kangoo.
- Ruitz gyárának elsősorban az elektromos meghajtáshoz szükséges komponensek legyártása lesz a feladata