Startra kész a NIO európai akkucsere állomása

0

Norvégiából származó információk szerint a NIO megépítette és jelenleg is teszteli az első európai akkucsere állomását.

Európában is megjelent az egyik legizgalmasabb elektromos autós fejlesztés, az akkumulátorcsere-telep amit a NIO hozott magával a kínai piacról. A sokáig csak videókból és leírásokból ismert folyamatot nemsokára bármelyik európai NIO tulajdonos is kipróbálhatja. A Twitteren számtalan kép és videó megjelent a megépült, de még teszt alatt levő norvég akkucsere állomásról.

Az első egy magánszemély posztja, melyben egy rövid videón lehet megnézni a már megépült állomást. A poszt szövege erősen tőmondatos, fogjuk rá a posztoló izgalmi állapotára és inkább a videót értékeljük.

“A NIO készen áll. Az első akkucsere állomás Európában. Csupán néhány hét. Az erőviszonyokat megváltoztató töltési infrastruktúra. Norvégiában először. Németországban hamarosan. Teljes feltöltés néhány perc alatt. Végre megértük.”

A második Twitter poszt már végre bővebben fogalmaz:

A NIO első akkucsere állomása már tesztelés alatt áll Norvégiában. Li Bin szerint a norvég vásárlók 92 százaléka nyitott az akkubérlés (BaaS – Battery as a Serice) témájában.

Ez egy meglepő adat, de ha valóban hajlandó lesz a NIO megépíteni egy éven belül (2022 végére) a tervezett első 20 állomást, akkor reálisan működő üzleti modell lehet az akkubérlés. Mellyel az elektromos NIO jelentősen kedvezőbb áron hozható el a kereskedésekből, hiszen az akkupakk árát nem kell kifizetni, csupán egy havi összegért bérelni. A márka hazájában, Kínában, jelenleg több, mint 500 állomás üzemel, szeptember végén pedig végrehajtatták a négymilliomodik akkucserét. 2025-ig 4000 működő állomást akar látni a hálózatban a NIO, amiből 1000 működne külföldön, javarészt Európában.

A harmadik poszt ugyanazt az állomást mutatja be, de már egy helyi televízióstáb közvetítésében. Hogy valóban sikeres tud-e lenni nálunk is ez a modell, azt csak az idő dönti el. Kínában megy szépen a dolog, nem vitás.

A fejlesztések is folyamatosan jelen vannak a hálózat egyes helyszínein elhelyezett egységek terén, hiszen jelenleg már a második generációnál járunk. A gyártó szerint egy ilyen állomásban 14 akkunak lesz hely, amiből 13 mindig feltöltött állapotban várja majd az autóst, a hiányzó helyre pedig az aktuálisan lecserélt pakk csúszik be. A folyamat teljesen automatikusan megy végbe, nagyjából 3-4 perc alatt, ahová az autó automatikusan beáll és a cserét nagyjából 3-4 perc alatt elvégzik az automatizált robotok. Egy ilyen állomás naponta akár 312 cserét is meg tud valósítani, ha szükséges. A legjobb pedig, hogy a NIO visszafelé is gondolkodik, tehát a már évek óta kapható 70 kWh-s akkupakktól kezdve a továbbfejlesztett 84 kWh-s, a 100 kWh-s és még a legújabb 150 kWh-s akkuk is cserélhetők lesznek.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!