A Tesla most a Jaguar Land Rovernek segít elkerülni a bírságot

0

Két éve a Fiat vette meg a Teslák tisztaságát, az idén viszont a Jaguar Land Rovernek segíti a Tesla abban, hogy megfeleljen a számára előírt szén-dioxid-kibocsátási határértéknek.

Nincs abban semmi újdonság, ha valaki olyasmit ad el, amire nincs szüksége. Bolond lenne, ha nem így tenne, hiszen pénzre mindenkinek szüksége van. Így van ez a Tesla és az autóira vetített szén-dioxid kibocsátás esetével is, ami igazából nincs a gyártónak, tekintve, hogy csak tisztán elektromos autókból áll a portfóliója.

A Tesla azt csinál a rá eső kreditekkel, amit akar. A Teslának pedig pénz kell a gyártás és a fejlesztés megtámogatására, így felkínálják a krediteket eladásra, amivel a vásárló autómárka a saját flottaátlagának kibocsátását csökkentheti, ezzel úszva meg komoly eurómilliós büntetéseket.

Az említett büntetés minden olyan autómárkát érint, aki Európában is árusítja típusait és az eladott autók kibocsátására vetített szén-dioxid kibocsátás a meghatározott határérték fölé esik. Ebben az esetben autónkként minden gramm extra szén-dioxidért 95 eurós bírság jár, ami egy nagyobb gyártó esetében több száz milliós bírság is lehet.

Ez nem kevés pénz és ebben az évben a JLR (Jaguar Land Rover) márkacsoport ússza meg a nagy büntetéseket, mivel ők veszik meg a Tesla karbonkreditjeit. 2019-ben az FCA Csoport kapott a lehetőségen (2 milliárd USD-t utalva a Teslának), míg tavaly a Honda vette meg a búcsúcédulát. A lehetőség bizonyára tetszett nekik, hiszen idén ők is újra bejelentkeztek a kreditekért, karöltve a JLR-rel.

A dolog úgy működik, hogy csoportokba, úgynevezett „pool”-okba lehet rendeződni a gyártóknak, melyek flottaátlaga egynek számít. A JLR és a Honda állhatott közös pool-ba ezúttal a Teslával, amiről az alábbi dokumentum is tanúskodik. Ami az ismert autóipari elemző vállalat, a Schmidt Automotive Research and European Comission beszámolójából ismerhető meg.

Az együttműködés bekerülési költsége nem ismert, de tavaly egy hasonló megmozdulás a Honda részéről 50 millió dollárba fájt. Fontos tudni, hogy ez az európai szabályozásra vonatkozik, a világ más pontjain alkalmazott büntetési formák további bevételeket generálnak a Teslának, amiből idén már 1 milliárd dollárnyi bevétele volt a kaliforniai elektromos-autógyártónak.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!