Hatótávpara miatt nem vált dízelről elektromosra a brit klímavédelmi szóvivő

0

Na kérem, így kell példát mutatni! Ja, nem! Olvasóinknak ezúttal egy igaz csemegét hoztunk olvasásra, ami már hozza a „mi lesz a sok elektromos autó akkuval, ha majd elromlottak” –szintű közhelyek egyikét.

Egy politikusnak, vagy egy szóvivőnek sok egyéb dolga mellett a példamutatás is a feladata lenne, hiszen a fókusz igen erősen rajta van a tetteken. Az autóiparban történő átalakulások egyre inkább arra mutatnak, hogy hamarosan, tehát még ezen évtized végére ki fog halni a belsőégésű motor. Azon lehet vitatkozni, hogy egy elektromos autó mennyivel környezetkímélőbb, mint egy belsőégésű motor, de hogy biztosan az, afelől nem lehet kétsége annak, aki utána olvas a témának. Ennek fényében meglepő, hogy az angol miniszterelnök klímavédelmi szóvivője egy dízel golffal jár, mert neki hatótávparája van!

A cikket eredetileg a Guardian írta meg, ami arról szól, hogy Allegra Stratton (aki Boris Johnson miniszterelnök szóvivője a klímavédelem témájában) amíg lehet, nem fog elektromos autóra váltani, mert nem kedveli az elektromos autókat:

Ennek oka – magyarázta Stratton a Times Radio-nak adott interjújában – ha meg kellett látogatnia az idős rokonokat 200-250 mérföld távolságban akkor egyszer minimum meg kell állni tölteni és emiatt hosszabb lesz az út. Ez különösen kényelmetlen szerinte, ha a két fiatal gyermekét is magával kell vinnie, akik egyébként átaludnák az utat.

Még nem kedvelem – mondta Stratton, aki Észak-Londonban él, rokonai pedig Dél-Skóciában, és Észak Walesben.

Ezek mind olyan utak, amelyek szerintem legalább egy megállást jelentenének a töltés miatt.” – mondta és hozzátette, “hogy az elektromos autó majd akkor lesz életképes megoldás számára, ha legrosszabb esetben is csak egy fél órára kell félre állnia a töltés miatt.”

Különösebben nem kommentálnám a hölgy véleményét, szerintem minden olyan olvasónk, akiket érdekel az elektromos autózás, jól tudja, hogy ez a mentalitás esetleg 2013 környékén lett volna helyt álló, amikor 24 kWh-s Leafek, meg 60 Ah-s BMW i3-ak voltak elérhetők a piacon kevés töltővel. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy már akkor is megvehető volt a Tesla Model S. Az már csak külön szépíti a történetet, hogy Anglia igen komoly klímacélokat tűzött ki maga elé a következő évekre.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!