A tölthetőség mellett a megtehető hatótáv az egyik legfontosabb ismérv egy elektromos autó esetében. Ennek megállapítására ma több metódus is létezik, ebben segít eligazodni az alábbi cikkünk. Európában a WLTP a jelenleg hatályos és elfogadott szabvány. Az ilyen mérték szerint megadott hatótáv egy fokkal közelebb áll a valósághoz, mint annak elődje esetében. Érdemes tudni, hogy a WLTP kidolgozásakor nem az elektromos autók jelenléte volt a fő szempont. Éppen ezért egy elektromos autó WLTP hatótávját is illik némi fenntartással kezelni.

Ennek ellenére a Kia új elektromos autója, az EV6 most igazán kiváló értéket kapott WLTP hatótáv szempontjából. Sajnos egyelőre csak a nagyobb akkus kivitel. Ez konkrétan 77,4 kWh akkumulátor kapacitást takar és meghajtás szerint a hátsókerekes, vagy összkerekes EV6 kivitelekben kapható. Az elért WLTP hatótávok pedig a következőképp alakulnak:

  • Long Range (77.4 kWh) / RWD: 528 km WLTP hatótáv és 16.5 kWh/100km kombinált fogyasztás
  • Long Range (77.4 kWh) / AWD: 506 km WLTP hatótáv és 17.2 kWh/100km kombinált fogyasztás

Mint említettük, a kisebb (58 kWh) kapacitású akkupakkal szerelt változat egyelőre nem kapta meg a hivatalos értékeket. Az EV6 többféle, tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető, akkumulátorcsomagból 77.4 és 58.8 kWh kapacitású is választható, a GT-line kivitel mindkét akkuváltozattal elérhető, a GT pedig kizárólag a nagyobb akkuval fut. Az EV6 a Kia elektromos palettáján elsőként hátsókerék hajtással és összkerékhajtással is készül majd, utóbbi változat menetdinamikai jellemzői és képességei kiemelkedőek.

Hátsókerék-hajtással és a nagyobb akkumulátorral az összkerékhajtású kivitel 605 Nm-es maximális forgatónyomatéka pedig mindössze 5.2 másodperc alatt gyorsítja állásból 100 km/h-ra az autót. A 77.4 kWh-s akkucsomaghoz hátsókerék-hajtással 229 LE-s (168 kW) villanymotor tartozik, összkerékhajtással pedig két villanymotor, amely az első és hátsó kerekeket forgatja, 325 lóerőt biztosítva (239 kW). Az 58.8 kWh-s akkumulátorral 6.2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra az EV6. Ezzel az akkuval hátsókerék-hajtással 170 LE (125 kW) a teljesítmény, összkerékhajtással pedig 235 LE (173 kW) hajt előre és hátra.

A kétmotoros, összkerékhajtású EV6 GT összteljesítménye 585 LE (430 kW), kombinált forgatónyomatéki maximuma pedig 740 Nm. Így ez a változat mindössze 3.5 másodperc alatt gyorsul állásból 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 260 km/h-t (előzetes adatok). Valamennyi változat közül kizárólag a GT kivitelhez a hagyományos differenciálzár szerepét átvevő elektronikus szabályozórendszer is jár, így az EV6 GT vezetője a végletekig kiélvezheti autója különleges menetteljesítményeit, miközben a biztonság végig tökéletes marad.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!