Az európai akkugyártás gigászaként felemelkedő Nothvolt jó úton halad, hogy a konkurencia ellenére megőrizze európai vezető szerepét. Az csak egy dolog, hogy ők voltak ez első olyan akkucellagyártó vállalat, ami GWh/év mértékben gondolkodott a kezdetek óta, de a támogatói pénzek bevonzásában is kimagasló érdemeik vannak. Nyár elején érkezett meg a legutóbbi összeg a számlájukra 2,75 milliárd dollár formájában. Ezzel a lépéssel a korábbi formában tervezett éves 40 GWh-ról 60 GWh-ra tudja növelni a gyártói kapacitását. A pénz segítségével a svédországi Northvolt Ett üzem bővülhet, Skellefteå mellett. Így már nagy eséllyel le tudja szállítani a Northvolt azt a 14 milliárd dollár értékű akkurendelést, amit a Volkswagennel kötöttek.
Úgy tűnik, hogy az eddigi egyetlen tervezett üzem (Ett – Skellefteå, Svédország) nem az egyetlen saját tulajdonú üzeme lesz a vállalatnak. Ugyanis a német Automobilwoche most egy igazán érdekes hírt írt meg: szerintük a Northvolt erősen fontolgatja egy második, esélyesen Németország-béli üzem megépítését. Ezt Peter Carlsson mondta a magazinnak adott interjújában, aki a Northvolt vezérigazgatója. „Már tárgyalunk a szövetségi igazgatás számos tagjával egy lehetséges új üzem megépítéséről Németországban.”
Állítólag a német állam részéről támogatott a kezdeményezés és ez pénzbeli hozzájárulást is jelent, az EU-n keresztül (European Battery Innovation projekt: eddig 42 céget érint a támogatás 12 országban, összege 2,9 milliárd euró). A helyszín még kiválasztás alatt van és Carlsson szerint még az is elképzelhető, hogy nem Németország lesz a végső győztes. Ennek oka, hogy Svédországban olcsón jutnak villamosenergiához az ország vízerőművei által, ami Németországban már közel sincs így. A Northvolt viszont ragaszkodik a lehető legkisebb környezeti terheléssel járó termelés mellett.
A most tervezett üzem mindenképpen a Northvolt sajátja lenne, mint az első gyáruk (Ett). Viszont egy másik közös vállalkozásuk révén a VW-el jön létre a Northvolt Zwei, ami már az engedélyeztetési eljárásoknál tart. Itt 2024 körül indulhat be a termelés. Ehhez jön hozzá a legutóbbi érdeklődő, a Volvo, akivel szintén közösen építene gyárat a Northvolt.