Május elején írtunk arról, hogy a Hyundai Motors nagy erőkkel készül az Egyesült Államokba. Egészen pontosan 7,5 milliárd dollár értékben készül a kontinensen megtámogatni elektromos offenzíváját, 2025-ig bezárólag. Ez nem csak az értékesítéseket érinti majd, hanem az ottani autógyártásukat is, elektromos autók tekintetében.
A Hyundai ugyanis arra készül, hogy bizonyos elektromos modelljeit az USA-ban gyártsa, kielégítve a lokális igényeket. Azonban a Hyundai nem elégszik meg ennyivel, hisz egy koreai lap beszámolója szerint a Hyundai hamarosan átalakítja a Dél Chungcheong tartományi Asan városában található üzemét a teljesen elektromos Hyundai Ioniq 6 sorozatgyártására.
A Hyundai a tervei szerint a júliustól augusztusig tartó nyári szünetben egy hónapig bezárja a gyárát, számolt be a hírről a Korea Herald lap. Továbbá a Hyundai névtelen képviselői elárulták, hogy novemberben ismét várható egy kéthetes leállás. A nyári szünet alatt tartó szűk időkeret ellenére az újjáépítés valószínűleg nem fejeződik be. „Az Asan-üzem felfüggesztésének és az EV-gyárrá történő átalakításának ötlete még folyamatban van, a pontos részletek még nem lettek megerősítve.” – nyilatkozta az egyik forrás.
Az Asan üzem évente 300 000 járműt képes kipréselni magából. Itt készülnek a Sonata és Grandeur modellek. Több iparági forrás szerint a Hyundai a Sonata gyártási kapacitását fogja itt csökkenteni az Ioniq 6 javára. Lee Hang-gu, a Koreai Autóipari Technológiai Intézet elemzője szerint ebben a gyárban könnyű lesz az Ioniq 6 megépítése. „Az Ioniq 6 hasonló méretű lesz, mint a Sonata, ami megkönnyíti a vállalat számára a gyártósorváltást” – nyilatkozta az elemző.
A Hyundai Ioniq 6 egy közepes méretű tisztán elektromos szedán lesz, mely a „Prophecy” koncepcióautó alapjaira fog épülni. Május végén a dél-koreai csoport hivatalosan is megerősítette, hogy az Ioniq 6-ot először 2022-ben fogják a piacra dobni. 2024-ben pedig az Ioniq 7 elektromos terepjáró érkezhet meg.