A Hyundai Motor Group kétségtelenül nagyot ment, amikor bemutatták a középkategóriában elsőként elérhető szolgáltatásokat kínáló, saját fejlesztésű E-GMP padlólemezüket. A platform egyik nagy újdonsága a 800V-os rendszerfeszültség, ami jelentősen csökkenti a töltőn szükséges lógás idejét, ez az előny még a manapság elterjedtebb 400V-os töltők esetében is jelentkezik.

A márka hazájában (Dél-Korea) és Európában kétségtelenül ismert és elismert mindkét márka, amit jól mutatnak az eladások és az előrendelések is az elektromos járművek tekintetében. Kontinensünkön, így Magyarországon is egyelőre a Hyundai IONIQ 5 és a Kia EV6 elérhetők, de a sor hamarosan folytatódik, talán pont az IONIQ 6 sportautóval.

Az érdeklődés az IONIQ 5-re és az EV6-ra hatalmas, így adott volt a Hyundai Motor Group számára, hogy az autókat és a márka teljes elektromos portfólióját elvigyék az amerikai vásárlóknak is. Ennek érdekében 7,4 milliárd dollár elköltését irányozta elő a Hyundai, 2025-ig bezárólag.  Ezek a pénzek legfőképp az ottani üzemek felkészítésére megy majd el, hogy Amerikában is készülhessenek az elektromos járművek, valamint különböző „smart mobility” megoldásokra. A fejlesztési pénzeknek hála tehát Kia és Hyundai modellek is készülnek majd Amerikában. Utóbbi márka gyártása még nincs jelen a kontinensen, ami 2022-től kezdődhet majd ott meg. Hogy pontosan melyik modellek kerülnek az amerikai kontinens piacára, az még nem tisztázott, de az biztos, hogy a Hyundai Csoport a hidrogén-alapú meghajtást is elvinné oda.

„A Hyundai Motor Group mostani beruházása elősegíti a termékek általános versenyképességét azáltal, hogy előtérbe helyezi a jövőbeli mobilitási technológiákat, ideértve az elektrifikációt és a hidrogén-alapú meghajtást.

A Hyundai Motor Group a jövő évtől amerikai gyártmányú elektromos járműveket kínál majd az amerikai fogyasztók számára, valamint a Hyundai és a Kia is figyelemmel kíséri a piaci viszonyokat és az Egyesült Államok kormányának EV-politikáját, hogy véglegesíthesse az amerikai gyártási létesítmények fejlesztésére és a helyi EV-gyártás fokozatos bővítésére vonatkozó terveit.

Az üzemanyagcellás meghajtás tekintetében egyelőre csak a Nexo megjelenése várható Amerikában, de az üzletág folyamatos fejlesztés alatt lesz az amerikai kontinensen is, igazodva a piaci igényekhez.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!