Nem lennénk most a Hyundai helyében, sajnos a sorozatosan kigyulladó autókért a dolgok jelen állása szerint nem is ők a felelősek, hanem az akkumulátorokat szállító LG Energy Soluton. Ennek ellenére mégis a Hyundai hírnevét tépázza meg az ügy, nekik pedig lépni kell, mihamarabb.
Helyi (Dél-Korea) lapértesülések szerint pedig már folyamatban is vannak az előkészületek egy gigantikus visszahívásra a Hyundai részéről. Az Aju.News magazin szerint a program részleteit már holnap (február 19) nyilvánosságra hozzák. Előzetesen annyi infó szivárgott ki az ügyből, hogy a Hyundai és az illetékes kormányhivatal (Domestic Ministry of Land, Infrastructure, and Transport) megállapodást kötött a visszahívás részleteit illetően és a Kona Electric kivitelén túl a visszahívásban részt vesz az Ioniq Electric és az Ioniq Electric is, vélhetően akkor ezekbe az autókba is bekerülhettek a problémás cellák.
Ha a Hyundai valóban bevállalja az akkupakkok cseréjét, felmerül a kérdés egyrészt, hogy mi lesz ezekkel az akkucellákkal, másrészt ott a csere költsége, ami számítások szerint 1,8 milliárd USD értékben fog fájni a Hyundai-nak. Ráadásul ez a szám csak a Dél-Koreában eladott autókra vonatkozik. Kérdés persze, hogy ebből mennyit tud áthárítani a Hyundai az LG-re, melynek akkumulátoros üzletága tavaly 11,7 milliárd USD nyereséget termelt, szóval talán annyira nem vágná földhöz őket a visszahívás költségeinek átvállalása.
Névtelen iparági forrásokra hivatkozva a Business Korea és a NewDaily azt állítja, hogy a Hyundai megtalálta az akkumulátorok kigyulladásának okát. A pletykák szerint az akkumulátorcellákban levő szeparátorok okozták a tüzeket. Ha ez valóban bebizonyosodik az LG óriási kártérítés fizetésére számíthat. A lítium-ion celláknál az anódot és a katódot az úgynevezett szeparátor választja el egymástól. Ha ezzel valami történik és a két fél érintkezik akkor a cellában található anyagok kémiai heves reakcióba lépnek egymással és a cella kigyulladhat.
A Hyundai (talán az ügy hatására is), de már eldöntötte, hogy vált az SK Innovation akkucelláira, ami az Egyesült Államokból érkező hírek miatt nem éppen szerencsés időzítés:
Az LG Chem hibás cellái miatt nem csak a Hyundai szív, hiszen például a Chevrolet Bolt is hasonló öngyulladásos tüneteket tud produkálni, ott a GM már döntött közel 68 000 autó visszahívásáról, az USA-n belül.