Szeptemberben indulhat a 4 millió forintos Microlino sorozatgyártása

0

Az elvarázsoló Microlino névre hallgató új elektromos jármű tervezésének és gyártásának folyamata leginkább egy hullámvasúthoz hasonlítható, viszont a cég nemrégiben közölt egy videót, melyben a Microlino 2.0 modell frissített megjelenését és tesztelését vehetjük szemügyre.

A svájci Micromobility Systems AG cég Microlino modelljének tervezése felgyorsult az elmúlt időben. Két hónappal ezelőtt még csak mezítelen formában láthattuk egy ideiglenes alvázon a kis termetű elektromos járművet. Ez viszont lehetőséget adott a vállalatnak a hajtáslánc és más alkatrészek tesztelésére. Most már kész az új futómű, így a legújabb prototípus már majdnem teljesnek látszik, pár apró hiányosságot kivéve, mint például a LED-es fénysáv.

Miben más a 2.0 modell az 1.0-hoz képest?

Az első modell szerkezete egy csővázhoz hasonlított, a második modell kialakításakor viszont a tesztelések alapján egy sokkal biztonságosabb karosszériát alkalmazott a cég, anélkül, hogy a jármű súlya megnőne.

A cég célja az volt, hogy a Microlino 2.0 prototípus februárban a saját kerekein gördüljön tesztelésre, amit sikeresen is teljesítettek. Most arra törekednek, hogy júniusig még négy prototípust gyártsanak le, hogy azokat is leteszteljék. 

Az EU-s jóváhagyás várhatóan augusztusra lesz meg. Ha ez valóban így alakul, a tömeggyártást legkésőbb szeptemberben kezdhetik meg. Ambiciózus menetrend egy ilyen fiatal vállalattól az biztos. Viszont, ha sikerrel járnak, Európa utcáit ellephetik a buborék alakú mini elektromos járművek.

A jármű belső kialakítása mindenképpen helytudatos: a cég szerint a mini elektromos modellben „két felnőtt és három sörös rekesz” fér el. A kis négykerekű súlyát 513 kilogrammra, az árát pedig 12 000 euróra (4-5 millió forint) lőtték be. A jármű végsebessége 90 km/h, és egyetlen feltöltéssel akár 200 kilométert tehetünk majd meg vele.

Mi mindenképpen nagyon kíváncsian várjuk ezt az új elektromos városi opciót és azt, hogy a további új prototípusoknál milyen újításokat, frissítéseket alakíthatnak ki majd a közeljövőben, illetve, hogy mennyire is lesz közönségkedvenc ez a futurisztikus négykerekű.

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.