Hirdetés

Szokás mondani, hogy az egészséges versengés csak jót tesz minden félnek, hiszen a verseny szellemében mindegyikük rá van kényszerítve, hogy jobb legyen a másiknál. Ha fogyasztási cikkekről van szó, végső soron mi, a fogyasztók tudunk jól járni a dologgal, hiszen a versengés miatt folyamatosak a fejlesztések és az árak is tudnak kedvező irányba mozogni.

Ilyen versengés látszik kibontakozni a Volkswagen és a Tesla között is, a versenybe küldött két játékos pedig a Tesla Model Y és az ID.4. Bár Herbert Diess (Volkswagen CEO) és Elon Musk (Tesla CEO) között már-már barátinak mondható a viszony (még telefonon is beszélnek rendszeresen), azért mégis mindkét vezér a saját termékét szeretné a legjobbnak láttatni.

Mindkét fél kipróbálta a másik portékáját, bár Musknak csak az ötajtós kompakt kategóriás ID.3-at volt lehetősége kipróbálni, tekintve, hogy az ID.4 végleges verziója még nem került bemutatásra. Rá pár napra pedig Herbert Diess is elmondta, hogy kipróbálta a Model Y-t és le volt nyűgözve!

„Természetesen én is kipróbáltam egy Tesla Model Y-t – a kollégám, Frank Welsch társaságában. Ez az autó sok tekintetben (de nem mindenben) referencia számunkra: a felhasználói élmény, a frissíthetőség, a vezetési módozatok, a komolyabb kivitelek teljesítménye, töltőhálózat, hatótáv.”

Nos, úgy tűnik, hogy a Volkswagen most valóban a Model Y babérjaira tör, hiszen egy Redditen kiszivárgott prezentációs dián látható, hogy az ID.4 szó szerint a Model Y-hoz méri magát.

Mint látható, a dia készítője leginkább a méreteket és a sziluetteket hasonlította egymáshoz. Az első szélvédő dőlésszöge közel azonos, de sok más adottság különbözik a két autó esetében. A kép jobb oldalán pedig különböző technikai paraméterek sorakoznak egymás mellett, a különbségek is ki vannak számolva.

Az ID.4 hossza 17 cm-el kisebb, mint a Model Y esetében, míg a fordulókör a Model Y esetében a nagyobb 1,9 méterrel. A VW szerint számos előny mellettük szól:

Természetesen a hátrányok is ki vannak emelve:

  • A Model Y jobban gyorsul
  • Gyorsabb villámtöltési képesség (A Model Y 250, míg az ID.4 125 kW-al tölt)
  • Erősebb szoftver-centrikusság

A verseny tehát elindult, aminek remélhetőleg valóban mi, a vásárlók leszünk a nyertesei!