Herbert Diess odavolt a Tesla Model Y-ért

0

Szinte minden vállalat olyan, amilyen szemléletet annak vezetője képvisel. Legyen szó élelmiszerek gyártásáról, vagy éppen az autóipar egyes márkáiról. Az elektromos mobilitás jelenlétét egyetlen autógyártó sem hagyhatja figyelmen kívül, viszont annak terjedelmét a kínálatában már tudja szabályozni. Vannak, akik a mild-hibrid technológiával is megelégszenek, mert az már hozza a legújabb kibocsátási normák által elvárt értékeket. Vannak, akik inkább a plug-in hibrid technológiára esküsznek most, éppen ilyen a BMW is. Szerintük vásárlóiknak ez kell, a tisztán elektromos meghajtás nem vonzó számukra.

És vannak olyan gyártók is, ahol érdekes módon maga a „vezér” is a legújabb technológiákkal pózol, mint amilyen a tisztán elektromos meghajtás. Itt én most Herbert Diessre gondolok, aki a Volkswagen jelenlegi vezérigazgatója és mostanában igen sok ilyen megmozdulása volt. Elég csak arra gondolnunk, hogy mennyire felkarolta az ID. termékcsaládot és vett részt többször is annak népszerűsítésében. Nyáron egy ID.3-mal ment nyaralni, pár napja pedig Elon Muskot ültette be ugyanebbe a típusba, szóval látni, hogy Diess merre akarja vezetni a márkát.

Herbert Diess és lánya a nyaralás előtt

Bár a két vezető rendszeresen találkozik, Diess megerősítette, hogy nincs háttéralku, vagy bármiféle megállapodás a két gyártó között. Az említett Musk találkozó után pár nappal most elmondta, hogy ő pedig a Tesla Model Y-t próbálta ki nem is olyan régen és úgy találta, hogy sok mindenben ez egy referencia kell legyen a Volkswagen tisztán elektromos autói számára.

„Természetesen én is kipróbáltam egy Tesla Model Y-t – a kollégám, Frank Welsch társaságában. Ez az autó sok tekintetben (de nem mindenben) referencia számunkra: a felhasználói élmény, a frissíthetőség, a vezetési módozatok, a komolyabb kivitelek teljesítménye, töltőhálózat, hatótáv.”

Kommentjében még egy kritikát is megfogalmazott azon autógyártóknak, akik nem veszik a fáradtságot egy olyan platform kifejlesztésére, amin egy tisztán elektromos hajtáslánc igazán életképes: „üzleti ellenfeleink továbbra is a belsőégésű motorokhoz kifejlesztett platformokat használják. Az eredmény: nem is rendelkeznek a legjobb elektromos autókkal!”

Diess a fenti komment mellé egy képet is megosztott, természetesen maszkban. Diess nem először magasztalja a Teslát, leginkább a szoftveres megoldásai és a felhasználói élmény miatt. Ez valahol érthető is, hiszen sajnos az ID.3 az elején sokat küzdött a szoftvere problémáival, ám úgy tűnik ezeket sikerült elhárítania a Volkswagen mérnökeinek.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!