A napokban egy meglepő, de mindenképpen jó hírrel kecsegtető sajtóközleményt adott ki a Hyundai, aminek értelmében a csehországi Hyundai gyárban készülő 64 kWh-s Kona Electric hatótávja mostantól 8 százalékkal, vagy ha úgy jobban tetszik, 35 kilométerrel nő. Ez számok tekintetében az eddig 449 km WLTP hatótáv helyett 484 kilométert fog jelenteni. További jó hír, hogy mostantól gyári kerékpártárolót tudunk a Kona hátára akasztani.

Hirdetés

A hatékonyságnövelés nem szoftverfrissítés eredménye, hanem meg nem nevezett elemek hatékonyságának növelése a hajtásláncban. Így sajnos a már legyártott Konák tulajdonosai nem élvezhetik majd ezt a viszonylag jelentősnek mondható hatótávnövekedést. E fejlesztések és egy új, alacsonyabb ellenállású abroncsgarnitúra használatának eredményeként az eddig is kiváló 15,4 kWh/100 km átlagfogyasztás 14,7 kWh/100 km-re csökken.

A 150 kW-os elektromos motor teljesítménye és az akkupakk 64 kWh-s kapacitása viszont nem változik, az marad a „régiben”. Ahogyan az is, hogy aki a kisebb akkupakkos és gyengébb teljesítményű Konára vágyik, annak Dél-Koreából érkezik majd meg az autója.